شیک کده مهاجرت سرمایه گذاری کانادا - شیک کده

دولت کانادا مسیرهای گوناگونی را برای مهاجرت به این کشور طراحی کرده است و درهای خود را به روی افراد دارای تخصص، مهارت و شایستگی گشوده است تا از این طریق در مسیر پیشرفت روزافزون قرار بگیرد. در این میان اما مهاجرت سرمایه گذاری کانادا ، یکی از روش هایی است که تنها برای نخبه های اقتصادی طراحی شده و مزایای بیشماری نسبت به سایر روش ها دارد. در واقع مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یک بازی دو سر برد برای فرد مهاجر و دولت کاناداست. دولت کانادا از دانش و تجربه مهاجر برای رشد اقتصادی این کشور سود می برد و در عوض فرد مهاجر نیز میتواند با اخذ اقامت دائم کانادا از امکانات و شرایط بینظیر در یکی از بهترین کشورهای دنیا به همراه خانواده بهره ببرد.

 

انواع مختلف مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

  • اکسپرس انتری کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا
  • کارآفرینی در کانادا
  • ویزای استارتاپ کانادا
  • خرید بیزینس در کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی در استان های کانادا

جایی که مرزها به روی سرمایه‌گذاران باز است 

سرمایه‌گذاران خارجی در زمان بررسی منطقه امریکای شمالی بایستی کانادا را به عنوان مرکز اصلی تولید و ترانزیت تجاری مد نظر قرار دهند. کالاهایی که بنادر مهم اروپایی و آسیایی حمل و نقل می‌شوند در صورت استفاده از بنادر کانادایی هالیفاکس، ونکوور و پرنس روپرت می‌توانند از زمان ترانزیت کوتاه‌تر بندر به بندر ۲ تا ۳ روزه در مقایسه با بنادر مهم ایالات متحده برخوردار شوند که شامل حمل و نقل کالا داخل کشور هم می‌شود.

 

سرمایه گذاران خارجی می‌توانند به ارتباطات حمل و نقل بسیار کارآمد کانادا اعتماد کنند. ورودی‌های قابل اطمینان کانادا امکان استفاده از یک شبکه حمل و نقل کارآمد و یکپارچه را فراهم می‌کند که سرتاسر کشور را تحت پوشش قرار داده است، به قلب امریکای شمالی دسترسی دارد، دارای سیستم‌های اتومات شناسایی هویت و مجوز بنادر و مراکز پردازش مشترک کنترل ترافیک بین کانادا و ایالات متحده است که امکان حرکت آسان کالاها در سرتاسر این قاره را فراهم می‌آورد.

 

کانادا متعهد به ایجاد و توسعه فرصت‌های تجاری از طریق افتتاح بازارهای جدید است و به طور مستمر با شرکای تجاری خود همکاری می‌کند. کانادا ۱۱ توافقنامه تجاری آزاد (FTA) در حال اجرا دارد که تجارت با ۱۵ کشور در سرتاسر جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

اقدامات بعدی در جهت اجرای توافقنامه جامع تجارت و اقتصاد اتحادیه اروپا-کانادا (CETA) در دست انجام است، انتظار می‌رفت که این توافقنامه در اوایل ۲۰۱۷ اجرایی شود. CETA یکی از بلندپروازانه‌ترین و سودآورترین توافقنامه‌های تجاری است که کانادا یا اتحادیه اروپا تا به حال منعقد کرده است. زمانی که به طور کامل اجرا شود، کانادا با بیش از ۴۰ کشور توافقنامه تجارت آزاد خواهد داشت.

 

در منطقه امریکای شمالی، کانادا دسترسی مستقیم به بازار نفتا (NAFTA) دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند به یک بازار مستقل متشکل از ۴۸۰ میلیون مصرف‌کننده و در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دسترسی داشته باشند. بسیاری از مراکز تولید کانادایی در فاصله نزدیک‌تر به بازارهای ایالات متحده امریکا در مقایسه با مراکز تولید امریکایی قرار دارند.

 

 

 

زمان حمل و نقل کالا از بنادر مهم بین‌المللی به کانادا 
مبدأ مقصد زمان سفر فاصله سفر
شانگهای لس‌آنجلس ۱۷ روز ۱۰,۵۹۲ کیلومتر
پرنس روپرت ۱۳ روز و ۱۷ ساعت ۸,۵۴۸ کیلومتر
سنگاپور لس‌آنجلس ۲۲ روز و ۱۹ ساعت ۱۴,۱۸۵ کیلومتر
پرنس روپرت ۱۹ روز و ۱۵ ساعت ۱۲,۲۱۷ کیلومتر
توکیو لس‌آنجلس ۱۴ روز و ۱۰ ساعت ۸,۹۸۶ کیلومتر
ونکوور ۱۲ روز و ۱۱ ساعت ۷,۷۷۴ کیلومتر
جبل علی ساوانا ۲۵ روز و ۱۱ ساعت ۱۵,۸۶۶ کیلومتر
هالیفاکس ۲۲ روز و ۱۰ ساعت ۱۳,۹۷۲ کیلومتر
روتردام نیویورک ۹ روز و ۱۷ ساعت ۶,۰۶۱ کیلومتر
هالیفاکس ۸ روز و ۳ ساعت ۵,۰۷۷ کیلومتر
هامبورگ نیویورک ۱۰ روز و ۷ ساعت ۶,۴۰۴ کیلومتر
هالیفاکس ۸ روز و ۱۶ ساعت ۵,۴۱۳ کیلومتر

 

جایی که مشاغل نقش اصلی را ایفا می‌کنند .

نیروی کار انعطاف‌پذیر، با انگیزه و تحصیل کرده کانادا می‌تواند نیازهای سرمایه‌گذاران خارجی را برطرف کند 

 

نوآوری مورد نیاز شرکت شما برای موفقیت در یک اقتصاد جهانی که به سرعت در حال تغییر است از طریق نیروی کار چند فرهنگی و دارای تحصیلات عالی کانادا تأمین می‌شود، نیرویی کاری که در یک سیستم آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی آموزش دیده‌اند. طبق گزارش سرمایه انسانی ۲۰۱۵ مجمع جهانی اقتصاد، کانادا از نظر ایجاد و توسعه سرمایه انسانی خود رتبه چهارم جهان و رتبه نخست در بین کشورهای عضو G20 را در اختیار دارد.

 

بر اساس گزارش سالانه موسسه توسعه مدیریت (IMD) مربوط به شاخص رقابت‌پذیری جهان ۲۰۱۵،  کانادا از نظر کارآفرینی مدیران کسب و کار، رتبه نخست را در بین کشورهای عضو G20 به خود اختصاص داده است. کانادا در شاخص سرمایه انسانی مجمع جهانی اقتصاد، رتبه نخست را در بین کشورهای عضو G20 در اختیار دارد، این شاخص مهارت‌ها و شایستگی‌های نیروی کار داخلی را در هر کشور رتبه‌بندی می‌کند. کانادا از نظر نیروی کار دارای تحصیلات عالی، رتبه نخست را در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در اختیار دارد. ۵۴ درصد از کانادایی‌های ۲۵ تا ۶۴ سال دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که بالاترین رقم در بین کشورهای عضو OECD است.
بر اساس برنامه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) برای ارزیابی دانشجویان بین‌المللی (PISA)، کانادا از نظر خواندن، علوم و ریاضیات کودکان در مدرسه رتبه دوم را در بین کشورهای عضو G7 در اختیار دارد. بر اساس رتبه‌بندی استعدادها و نخبگان جهان موسسه توسعه مدیریت (IMD)، که کشورها را از نظر پرورش، جذب و حفظ نخبگان و افراد با استعداد رتبه‌بندی می‌کند، کانادا در بین کشورهای عضو G20 دومین کشور دارای فضای مناسب برای نخبگان است. بر اساس گزارش سالانه موسسه توسعه مدیریت (IMD) مربوط به شاخص رقابت‌پذیری جهان ۲۰۱۵،  کانادا از نظر قابلیت دسترسی به مدیران ارشد توانمند و شایسته، رتبه نخست را در بین کشورهای عضو G20 به خود اختصاص داده است.

بهترین کشور برای زندگی در بین کشورهای G7

 

استانداردهای بالای زندگی در کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی که به دنبال توسعه کسب و کار خود و جذب افراد با استعداد و نخبه هستند، یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

 

بر اساس شاخص زندگی بهتر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، کانادا رتبه نخست را از نظر کیفیت زندگی در بین کشورهای عضو G7 به خود اختصاص داده است. این شاخص مبتنی بر عوامل متفاوتی از جمله دسترسی به مسکن با کیفیت، درآمد پایه، فرصت‌های شغلی، محیط و دسترسی به خدمات آموزشی و درمان و سلامت تعیین می‌شود.

 

به علاوه، کانادا کشوری امن و عادل است، جایی که آزادی اقتصادی هسته اصلی هویت این کشور است. این عوامل باعث شد کانادا طی سال ۲۰۱۵ رتبه نخست را در بین کشورهای G7 به دست آورد، طبق تحقیقات بنیاد هریتج، آزادی اقتصادی یکی از عوامل مهم و ضروری برای یک جامعه موفق و شکوفا است.

 

کانادا ارزش زیادی برای نهادهای دموکرات قائل است و طبق واحد اطلاعات اکونومیست (EIU)، کانادا در عواملی همچون پلورالیسم الکتورال، آزادی‌های مدنی، عملکرد دولت، مشارکت سیاسی و فرهنگ سیاسی، در بین کشورهای G7 به صورت مداوم در جایگاه نخست قرار گرفته است.

 

ترکیب منحصر به فرد و بی‌نظیر فرهنگ و چشم‌انداز کانادا تکمیل‌کننده سطح بی رقیب کیفیت زندگی در این کشور است. با توجه به موقعیت جغرافیایی کانادا که از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس و منجمد شمالی در شمال کشور امتداد یافته است، از جاذبه‌های طبیعی زیبا و چشم‌نوازی برخوردار است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان را به این کشور جذب می‌کنند. سواحل، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و رشته‌ کوه‌های کانادا میزبان فعالیت‌های ورزشی متنوعی هستند و شما و خانواده‌تان نیز می‌توانید از فرصت‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر و مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای این کشور بهره‌مند شوید.

 

علاوه بر این جغرافیای طبیعی شگفت‌انگیز، باید به جنب و جوش، شادابی و طراوت جوامع و شهرهای چند فرهنگی کانادا و انواع فعالیت‌های هنری، تفریحی و آشپزی اشاره کرد. شهرهای کانادا از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و به طور معمول در بین مقاصد برتر برای زندگی رتبه‌بندی می‌شوند؛ بر اساس رتبه‌بندی کیفیت زندگی شرکت مرسر در سال۲۰۱۶، ونکوور، تورنتو، اوتاوا و مونترآل در بین ۲۵ شهر برتر برای زندگی قرار گرفتند.

 

این رتبه‌بندی‌ها گویای محیطی است که کانادا برای مدیران بین‌المللی و کارمندان و خانواده‌هایشان فراهم آورده است؛ محیطی که امنیت شخصی به نحوی مطلوب، رضایت‌مندی از زندگی و دسترسی به خدمات در کلاس جهانی را به وجود آورده است و در نتیجه سرمایه‌گذاران می‌توانند کسب و کار خود را در کشوری با ثبات و پر رونق و موفق راه‌اندازی کنند، کشوری که برای استانداردهای عالی زندگی ارزش قائل است و تجربه زندگی بی‌نظیر و ایده‌آل را پیشنهاد می‌دهد.

جایی که تولید فراتر از استانداردهای جهانی است 

 

کانادارم (CANADARM)- نماد ظرفیت تولید پیشرفته کانادا است. کانادارم برای مقاوم شدن در برابر محیط سنگین و سخت فضا با استفاده از جدیدترین مصالح هوافضا (شامل تیتانیوم، فولاد ضد زنگ و گرافیت اپوکسی) تولید شده است و با یک روکش از هیترهایی که به صورت ترمواستاتیکی کنترل می‌شوند عایق‌بندی شده است تا دمای مطلوب خود را در فضا حفظ کند. کانادارم با همکاری شرکت‌های کانادایی فعال در زمینه هوافضا، شرکت کائه (CAE Inc.) و همچنین شرکت DSMA ATCON و شورای ملی تحقیقات کانادا (NRC) در کانادا طراحی و ساخته شده است؛ کانادارم در برنامه فضایی ناسا برای بیش از ۳۰ سال فعال بود.

 

تولید پیشرفته 

شکست دیوار صوتی با ظرفیت‌های هوافضای کانادا 

سابقه فعالیت‌های بوئینگ در کانادا یک مثال خیلی خوب برای نشان دادن موقعیت برتر کانادا در زنجیره ارزش هوافضای جهان است. بوئینگ کانادا یکی از بزرگترین فعالیت‌های این شرکت در خارج از ایالات متحده است.

 

هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه انجام کسب و کار، نرخ‌های پایین مالیات و فضای مساعد تحقیق و توسعه (R&D) هوافضا از عوامل اصلی موفقیت سرمایه‌گذاران خارجی در بخش هوافضای کانادا است. کانادا از نظر تولید رتبه نخست بخش شبیه‌سازی پرواز غیرنظامی و رتبه سوم در هر دو بخش تولید هواپیمای غیر نظامی و موتور غیرنظامی را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۷۰۰ شرکت هوافضا به صورت مستقیم ۷۶,۰۰۰ نفر را استخدام کردند.

 

شرکت‌های کانادایی در سطح بالایی با زنجیره‌های ارزش جهانی ادغام شده‌اند، این صنعت تقریباً ۸۰ درصد از تولیدات خود را صادر می‌کند و در حوزه‌های متنوع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی خدمت می‌کنند. عملیات‌های هوافضای شرکت‌های جهانی در کانادا بسیاری از موقعیت‌های مهم در بخش‌های شبیه‌ساز پرواز تجاری، موتورهای توربین گازی کوچک، سیستم‌های کنترل محیط زیست، هواپیماهای منطقه‌ای و هلیکوپترهای غیرنظامی را به خود اختصاص داده‌اند. بخش‌های مهم دیگر که دارای تأسیسات تولید در کانادا هستند شامل هواپیماهای شرکتی، مونتاژ ساختمانی، تجهیزات الکترونیکی هواپیما، کامپوزیت‌ها و سایر مصالح پیشرفته و خدمات نگهداری، تعمیر و معاینات اساسی (MRO) می‌شود.

 

طبق نتایج گزارش شرکت KPMG با نام «گزینه‌های رقابتی ۲۰۱۶»، پایین‌ترین هزینه انجام کسب و کار و دومین نرخ پایین مالیات تجارت در بین کشورهای G7 در حوزه تولید قطعات هواپیما به کانادا اختصاص دارد. طبق نتایج KPMG، در عملیات‌هایی که در کانادا انجام می‌شوند کل هزینه‌های نیروی کار (شامل مزایا) به میزان ۶/۳۲ درصد کمتر است.

 

مقامات دولتی کانادا در تمامی سطوح انگیزه‌های متنوعی را جهت توسعه فناوری‌های هواپیمایی و فضایی و اپلیکیشن‌های مربوطه برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌آورند. به عنوان مثال برنامه انگیزشی دفاع و هوافضای استراتژیک (SADI) دولت فدرال حدود ۴۰ درصد کمک هزینه با قابلیت بازپرداخت از هزینه‌های مورد تأیید را به جهت پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های هوافضا، دفاع، فضایی و امنیتی را تأمین می‌کند، شرکت‌هایی که در زمینه تحقیق و توسعه استراتژیک فعالیت دارند.

برتری کانادا در هزینه‌های تولید 

شاخص هزینه تولید قطعات هواپیما، نتایج کشورهای عضو G7 (ایالات متحده= ۱۰۰٫۰) 

منبع: KPMG، گزارش گزینه‌های رقابتی ۲۰۱۶ 

مهارت و تخصص صنعت خودروسازی کانادا منجر به سوددهی سرمایه‌گذاری شما خواهد شد

بیش از یک قرن است که کانادا به عنوان یکی از رهبران صنعت خودروسازی جهان فعالیت می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به یکی از سرمایه‌گذاران برجسته خارجی در کانادا، شرکت هوندا موتور ژاپن اشاره کرد که تجربه موفقی هم در این کشور داشت. هنگامی که هوندا برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ شروع به فعالیت در کانادا کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد هوندا کانادا تا سال ۲۰۱۶ قادر به تولید وسایل نقلیه و قطعات یدکی بسیار با کیفیت برای بازارهای ایالات متحده، مکزیک، چین و امریکای جنوبی باشد. به گفته جری چنکین، رئیس و مدیر ارشد اجرایی هوندا کانادا، «هوندا در این مدت بیش از ۱/۱ میلیارد دلار مواد و تجهیزات مورد نیاز را از شرکت‌های کانادایی خریداری کرده است». در حال حاضر این شرکت دارای ۳ کارخانه در کانادا است و خود را به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران موفق و نمونه در کانادا معرفی کرده است.

 

با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، ۱۳ درصد از تولید وسایل نقلیه سبک منطقه امریکای شمالی به کانادا اختصاص دارد، ۳۴ کارخانه مونتاژ با ظرفیت بالا به صورت متمرکز  در منطقه‌ای قرار گرفته‌اند که به اندازه ۵ ساعت رانندگی از شهر دیترویت فاصله دارند. در سال ۲۰۱۵، کارخانه‌های خودروسازی کانادا ۳/۲ میلیون دستگاه وسیله نقلیه سبک تولید کرد. بخش خودروسازی کانادا فهرست متنوعی از مزایای رقابتی شامل موارد زیر را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌دهند:

  • تخصص و مهارت در صنعت: کانادا در تمامی حوزه‌های زنجیره ارزش بخش خودروسازی از شکل‌دهی فلزات و تولید مواد کامپوزیتی گرفته تا کل مونتاژ و طراحی قطعات برای فناوری‌های پیشرفته مانند مکاترونیک و توسعه پیل سوختی، فناوری‌های وسایل نقلیه متصل و خودران و مهندسی سیستم پیشرفته انتقال قدرت خودرو تخصص و مهارت دارد.
  • کارخانه‌های خودروسازی با کیفیت و سودآور: طبق رتبه‌بندی موسسه جی. دی پاور درباره کیفیت محصولات در سال ۲۰۱۵، چهار تا از پنج کارخانه خودروسازی منطقه امریکای شمالی که از بهترین عملکرد برخوردار هستند در کانادا واقع شده است. این کارخانه‌ها شامل دو کارخانه مونتاژ تویوتا در کمبریج، انتاریو می‌شود (رتبه‌های ۱ و ۲).
  • نرخ‌های پایین‌تر مالیات: برای تأسیسات تولیدی در کانادا در مقایسه با ایالات متحده و مکزیک نرخ‌های پایین‌تر مالیات وضع شده است. نرخ مالیات ترکیبی فدرال و استان انتاریو ۲۵ درصد است، در مقایسه با مکزیک، ۳۰ درصد، در آلاباما، ۵/۳۴ درصد و در جورجیا، ۹/۳۵ درصد است که سایر مراکز مهم تولید خودرو در امریکای شمالی به شمار می‌روند.

 

حاشیه سود بالاتر 

فضای کسب و کاری با هزینه مقرون به صرفه در کانادا سهم قابل توجهی در موفقیت سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه تولیدکنندگان قطعات خودرو دارد. بر اساس گزارش گزینه‌های رقابتی ۲۰۱۶ شرکت KPMG، در مقایسه با عملیات‌هایی که در ایالات متحده انجام می‌شود، هزینه نیروی کار برای تولیدکنندگان قطعات خودرو در کانادا ۱/۳۱ درصد پایین‌تر است. شرکت‌هایی که در کانادا واقع شده‌اند و در زمینه تولید و تست سیستم‌ها و دستگاه‌های الکترونیک فعالیت می‌کنند در مقایسه با رقبای امریکایی خود ۸/۲۷ درصد هزینه عملیات کمتری پرداخت می‌کنند. کانادا در بین کشورهای عضو G7 دومین رتبه از نظر نرخ پایین برق را به خود اختصاص داده است و قیمت گاز طبیعی در کانادا بیش از ۵۰ درصد پایین‌تر از قیمت گاز در ۵ اقتصاد G7 است.

 

فعالیت‌های تحقیق و توسعه هدفمند و اختصاصی بخش خودرو 

بخش خودرو کانادا همکاری نزدیکی با شبکه‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دارد که در زمینه تحقیق و توسعه پیشرفته بخش خودرو فعالیت می‌کنند.

نیروی کار متخصص و با مهارت بالا 

نیروی کار بخش خودرو کانادا از بهترین و متخصص‌ترین نیروی کار در سرتاسر جهان هستند. نیروی کار متخصص و نرخ پایین ترک خدمت نیروی کار، باعث شده تا تولیدکنندگان خودرو در کانادا از قابلیت تولید و بازدهی مطلوبی برخوردار باشند و از رقبای خود در سایر مناطق امریکا شمالی پیشی بگیرند. کارخانه‌های خودروسازی با کیفیت و نیروی کار این صنعت در کانادا عملکرد بسیار مطلوبی دارند و در این راستا کارخانه‌های مونتاژ کانادایی در حقیقت ۳۹ درصد از تمامی جوایز کیفیت کارخانه موسسه ج. دی پاور در امریکای شمالی را برنده شده‌اند.

سیاست‌های تجارت آزاد و رو به پیشرفت 

تعهد کانادا به انجام تجارت آزاد این اطمینان را ایجاد می‌کند که بخش خودرو‌سازی این کشور به بزرگترین بازارهای جهان دسترسی دارد. توافقنامه تجارت آزد امریکای شمالی (NAFTA) یک بازار قاره‌ای را برای محصولات بخش خودرو فراهم می‌آورد. توافقنامه تجارت آزاد کانادا-کره نیز امکان دسترسی به بازار امریکای شمالی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. به علاوه زمانی که توافقمنامه جامع تجارت و اقتصاد (CETA) با اتحادیه اروپا به طور کامل اجرا شود، سرمایه‌گذاران فعال در کانادا از دسترسی ویژه و برتر به بازارهای اروپایی بهره‌مند خواهند شد.

 

بیشتر بدانید:

قیمت دلار کانادا در شیراز

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.