شیک کده طرز چسباندن درست مژه مصنوعی + اقدامات قبل و بعد - شیک کده

مژه مصنوعی

شما که این مطلب را می‌خوانید مطمئنا علاقه‌مند به استفاده از مژه مصنوعی هستید اما احتمالا در چسباندن مژه مصنوعی بصورت درست تسلط کافی ندارید. نگران نباشید زیرا کسانی که بارها اکستنشن و لیفت مژه انجام داده‌اند نیز ممکن است در چسباندن درست مژه مصنوعی مهارت کافی نداشته و به سختی این کار را انجام دهند. البته از نظر تئوری، دستورالعملی ساده دارد و فقط تازه‌کارها می‌بایست تمرین بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر ظاهر مژه‌های بلند و پرپشت را دوست دارید و از اکستنشن‌های گران‌قیمت خسته شده‌اید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شیوه و نکات چسباندن مژه مصنوعی را به شما آموزش دهیم.

مراحل گام به گام چسباندن مژه مصنوعی

در بخش زیر بصورت ساده به اقدامات قبل و بعد از اتچ کردن مژه مصنوعی پرداخته‌ایم:

لوازم مورد نیاز را مهیا کنید

طبیعتا هر پروسه آرایشی با آماده کردن لوازم مورد نیاز شروع می‌شود. البته اگر شما در این مورد تازه‌کار هستید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از وسایل مقرون‌به‌صرفه و معمولی استفاده کرده و وقتی حرفه‌ای شدید از مژه مصنوعی باکیفیت و مرغوب بهره ببرید. بدین منظور شما به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • چسب مژه
  • مژه مصنوعی
  • موچین برای تنظیم کردن
  • قیچی کوچک برای برش
  • آینه

به فرم چشم های خود دقت کنید

بعضی از افراد بدون توجه به فرم چشم‌های خود از مژه‌هایی استفاده می‌‌کنند که با چشم‌هایشان هماهنگ نیست. بنابراین اگر فرم آنها را به خوبی بشناسید، به شما کمک می‌کند تا مدل مژه‌ مناسبی که به چشم‌های شما می‌آید را انتخاب کنید:

  • اگر چشم‌های فرورفته‌ای دارید مژه‌هایی را امتحان کنید که در بخش مرکزی، موهای بلندتری داشته باشند.
  • اگر فرم چشم‌های شما نیمه‌بسته است، مژه‌ای با موهای کوتاه‌تر را که در سمت گوشه‌های بیرونی چشم‌ها بلندتر هستند انتخاب کنید.
  • برای پلک‌های افتاده که چین روی آنها قابل مشاهده نیست، یک مژه مصنوعی با موهای نازک و طول کوتاهتر را امتحان کنید.
  • هنگامی که مدل پلک‌‌های شما به صورت برجسته در ناحیه حفره چشم است، سعی کنید مژه‌های سمت بالای چشم را با مژه‌های سمت پایین آن متعادل کنید.

بدین منظور با استفاده از یک مداد، خودکار یا براش آرایشی به آینه نگاه کرده و از گوشه داخلی چشم تا لبه بیرونی آن را اندازه بگیرید. (برای این منظور می‌توانید از انواع براش آرایشی در مو تن رو استفاده کنید.) از نظر تکنیکی شما باید بتوانید عرض یکی از چشمان خود را در بین دو چشم قرار دهید. اکنون اگر این فاصله از پهنای چشم شما کمتر بود، می‌توانید با مژه‌هایی که در سمت بیرونی بلندتر هستند، این توهم را ایجاد کنید که آنها را از هم دور کرده‌اید و اگر این بخش بزرگتر از پهنای کره چشم باشد، می‌توانید با استفاده از مژه‌هایی که در گوشه‌های داخلی بلندتر هستند، چشم‌ها را به هم نزدیک کنید.

مژه‌ها را کوتاه کنید

 

مژه‌های مصنوعی را در حالیکه هنوز در باکس خود هستند، جلوی بینی بطوریکه به سمت بیرون باشند نگه دارید. با این کار مژه‌های چپ و راست مشخص می‌شوند زیرا همیشه علامت‌گذاری نمی‌شوند. همیشه برای جدا کردن مژه‌ها، آنها را از لبه بیرونی و نه از گوشه داخلی جدا کنید. همچنین گاهی اوقات وقتی مژه‌ها را از جعبه بیرون می‌آورید صاف می‌شوند، برای جلوگیری از این امر، مژه‌ها را دور انگشت، قلم مو یا براش آرایشی بچرخانید و بگذارید یک دقیقه به همان حالت بماند. با این کار مژه‌ها حالت خمیده به خود می‌گیرند.

اکنون مژه مصنوعی را در امتداد خط مژه طبیعی خود قرار داده تا ببینید آیا نیاز است آن را کوتاه کنید یا خیر. برای این کار مژه مصنوعی را از جایی که حجم طبیعی مژه‌های شما شروع می‌شود قرار دهید. برای مشخص کردن سمت انتهای مژه نیز به سمت گوشه بیرونی بروید و ۲ تا ۴ موی مژه را به سمت داخل بشمارید. به یاد داشته باشید اگر موهای مژه مصنوعی اضافه باشند، می‌توانند چشم‌ها را سنگین و به سمت پایین بکشند. بدین ترتیب اندازه مژه مصنوعی را مشخص کرده و سپس آن را در دست گرفته و مقدار اضافی آن را کوتاه کنید. البته می‌توانید از قسمت اضافی برای قرار دادن نوار مژه‌ در گوشه‌ بیرونی چشم‌‌ به منظور کشیده‌تر کردن آن استفاده نمایید.

چسب مژه مصنوعی را با دقت بزنید

چسباندن مژه مصنوعی

از چسب مژه بصورت استراتژیک استفاده کرده و آن را به یکباره نزنید. بدین منظور یک لایه نازک چسب را مستقیم با اپلیکاتور برداشته و در امتداد خط مژه بزنید. با دقت و ظرافت چسب را زده و اجازه دهید این ماده کمی خشک شود. دقت کنید گفتیم کمی خشک شود و نه خیلی! برخی از آرایشگران توصیه می‌کنند باید حدودا ۳۰ ثانیه، به اندازه‌ای که احساس چسبندگی و نه خیس‌ شدن در چسب باقی بماند صبر کنید. همچنین شما می‌بایست انتهای نوار مژه مصنوعی را خم کرده و چسب را روی این نواحی نیز به خوبی پخش کنید.

اهمیت این نکته اینجاست که باعث می‌شود زمانیکه مژه مصنوعی را وصل می‌کنید، با کمی باد، عرق، آب یا فشار حاصل از دست خوردن، مژه بلند نشده و راه را برای کنده شدن مابقی آن باز نکند. همچنین می‌توانید با استفاده از ریمل، مژه‌های طبیعی و مصنوعی را چسبنده کرده و به هم فشار دهید تا به خوبی فرم بگیرند.

به سمت پایین و نه مستقیم در آینه نگاه کنید

 

شاید سخت‌ترین قسمت از پروسه چسباندن مژه مصنوعی را بتوان فیت کردن نوار مژه مصنوعی روی خط مژه‌های طبیعی دانست. شما می‌بایست مژه مصنوعی را به اندازه کافی بطوری که درست بالای خط مژه شما باشد نزدیک کنید. آرایشگران باتجربه راه‌حل کمکی ساده‌ای برای این کار دارند. آنها پیشنهاد می‌کنند یک آینه را درست در زیر صورت تقریبا با زاویه عمود قرار داده و خودتان هم به پایین نگاه کنید. به همین سادگی پلک شما در آینه بزرگ‌تر دیده می‌شود. همین نکته کوچک، کار را ساده کرده و شما به تنهایی بدون اینکه گیج شوید می‌توانید برای خودتان مژه را وصل کنید.

همچنین تاکید می‌کنیم هنگام این کار چشمان خود را نبندید، زیرا این کار فرم چشم‌ شما را تغییر می‌دهد. البته در ابتدا انجام این کار دشوار بنظر می‌رسد، اما نگران نباشید کم‌کم به این توانایی دست خواهید یافت. سپس برای فیت کردن مژه مصنوعی از موچین یا انگشتان خود استفاده کنید.

از خط چشم برای استتار نوار مژه مصنوعی استفاده کنید

اکنون که مژه‌های مصنوعی را روی پلک‌ها فیکس کرده‌اید، یک گام مهم دیگر وجود دارد تا مژه‌های شما کمتر غیرطبیعی بنظر برسند. بدین منظور خط چشم مایع خود را بردارید و خطی بکشید که نوار مژه مصنوعی را از جایی که شروع می شود تا گوشه داخلی چشم پوشش دهد. اگر می‌خواهید چشم خود را کشیده‌تر کنید می‌توانید انتهای خط چشمتان را دنباله‌دار کنید. اما چیزی که بیشتر مهم است ترکیب کردن خط مژه مصنوعی با خط مژه طبیعی است. در آخر می‌‌توانید با دیگر لوازم آرایشی مانند مداد چشم و سایه ابرو آرایش خود را تکمیل کنید تا چشم‌ها زیباتر بنظر برسند.

چشم هایی مجذوب‌کننده با مژه‌های مصنوعی خلق کنید

بهترین مژه مصنوعی

حقیقتا استفاده از مژه مصنوعی جلوه زیبایی به چشم‌ها می‌بخشد. اما شیوه صحیح و بی‌خطر چسباندن آن را نباید سرسری گرفت و تا حرفه‌ای شدن باید تمرین کرد. آن زمان متوجه خواهید شد که ارزشش را داشت. در مراحل بعدی شما می‌توانید از مژه‌هایی کمی دراماتیک‌تر استفاده کنید. بدان معنا که بعضی از مژه‌ها دارای موهای سه‌لایه‌ای هستند که در جهت‌های مختلف می‌چرخند تا یک مجموعه واقعا حجیم را بوجود آورند. البته مژه‌های خرد نیز به دلیل سهولت استفاده محبوب هستند و با آنها می‌توانید بطور طبیعی‌تری جایی را که می‌خواهید مژه‌هایتان پرپشت شود، پر کنید. بدین منظور می‌توانید انواع مژه مصنوعی باکیفیت و مرغوب را از فروشگاه اینترنتی مو تن رو خریداری نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,980 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.