شیک کده خوب غذا خوردن با افزایش سن بخش سه - شیک کده

 

با مشکل جویدن کنار بیایید

با نوشیدن اسموتی های تهیه شده از میوه تازه، ماست و پودر پروتئین، جویدن را آسان تر کنید.

سبزیجات بخارپز و غذاهای نرم مانند کوسکوس، برنج و ماست بخورید.

با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که دندان های مصنوعی شما به درستی نصب شده اند.

با خشکی دهان مقابله کنید

هر روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

بعد از هر لقمه غذا یک آب بنوشید.

سس و سالسا را ​​اضافه کنید تا غذایتان مرطوب شود.

از دهانشویه های تجاری خودداری کنید.

از پزشک خود در مورد محصولات بزاق مصنوعی سوال کنید.

اما اگر غذای سالم دوست ندارید چه؟

هیچ یک از ما با هوس خوردن سیب زمینی سرخ کرده و دونات یا بیزاری از کلم بروکلی متولد نشدیم. این تهویه در طول زمان اتفاق می‌افتد، زیرا ما در معرض انتخاب‌های غذایی ناسالم‌تر و بیشتری قرار می‌گیریم. با این حال، این امکان وجود دارد که میل غذایی مغز خود را در طول زمان مجدداً برنامه ریزی کنید تا به جای آن میل به غذاهای سالم تری رژیم آنلاین داشته باشید.

 

متعهد شوید که ذهنی باز داشته باشید. فقط به این دلیل که یک غذا سالم است، به این معنی نیست که نمی تواند خوشمزه هم باشد.

 

همه چیز را به یکباره تغییر ندهید. به عنوان مثال، یک سالاد جانبی را به شام ​​معمولی خود اضافه کنید، یا سیب زمینی سرخ شده ناسالم را با سیب زمینی شیرین پخته جایگزین کنید، یا مقدار کمتری دسر بخورید و با برش های خربزه و آناناس پر کنید.

 

روی احساسی که بعد از غذا خوردن خوب دارید تمرکز کنید – این به پرورش عادات و ذائقه‌های جدید کمک می‌کند. هرچه غذای سالم بیشتری بخورید، بعد از آن احساس بهتری خواهید داشت.

 

یا در یک شیار گیر کرده اید؟

مهم نیست که رژیم غذایی شما چقدر سالم است، خوردن مکرر مواد غذایی یکسان قطعا کسل کننده خواهد بود. احیای الهام توسط:

 

جستجوی محصولات در بازار کشاورزان.

خواندن مجله آشپزی.

خرید غذاها یا ادویه هایی که قبلا امتحان نکرده اید.

گپ زدن با دوستان در مورد آنچه می خورند.

یا نمی توانید برای خودتان خرید یا آشپزی کنید؟

از امکان تحویل درب منزل بهره مند شوید. اکثر فروشگاه های مواد غذایی خدمات تحویل آنلاین دارند. سایر شرکت ها وعده های غذایی یا کیت های از پیش ساخته شده را با تمام مواد مورد نیاز برای تهیه یک وعده غذایی در خانه تحویل می دهند.

 

خدمات تعویض از یک دوست، نوجوان محله، یا دانشجوی کالج بپرسید که آیا برای مثال در ازای کمک در انجام تکالیف حاضرند برای شما خرید کنند.

 

خانه خود را به اشتراک بگذارید داشتن یک هم خانه/همدمی را در نظر بگیرید که مایل به خرید مواد غذایی رژیم آنلاین و پخت و پز باشد.

 

وعده های غذایی روی چرخ

Meals on Wheels وعده های غذایی مغذی را برای افرادی که در خانه و/یا ناتوان هستند یا در غیر این صورت قادر به حفظ نیازهای غذایی خود نیستند، فراهم می کند. برای کسب اطلاعات در مورد یافتن برنامه در منطقه خود به پیوندهای زیر مراجعه کنید.

 

خوب غذا خوردن با بودجه

برای بسیاری از افراد مسن با بودجه ثابت و محدود، دانستن نحوه تغذیه سالم تنها بخشی از مشکل است. پرداخت برای سالم‌ترین غذا همیشه آسان نیست، اما راه‌هایی برای افزایش بودجه و صرفه‌جویی در هزینه غذای مغذی وجود دارد.

 

کمتر بیرون غذا بخورید ممکن است به نظر برسد که فست فود نسبت به پخت و پز در خانه هزینه کمتری دارد. اما یک وعده غذایی دونفره در یک رستوران فست فود در ایالات متحده، با نوشیدنی و یک طرف سیب زمینی سرخ شده، می تواند ۱۰ تا ۱۵ دلار هزینه داشته باشد. تهیه یک خورش ساده و سالم گوشت گاو یا مرغ کباب با سبزیجات می تواند هزینه بسیار کمتری داشته باشد و باقیمانده غذا را نیز برای شما باقی بگذارد.

 

به لیست مواد غذایی خود بچسبید. هرچه هنگام خرید غذا آمادگی بیشتری داشته باشید، خریدهای فوری کمتری انجام خواهید داد.

 

خرید به صورت عمده. انجام کارها به صورت عمده باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. همیشه خرید اقلام فاسد نشدنی مانند لوبیا خشک و کنسرو ماهی به صورت عمده ایده خوبی است. می‌توانید اقلام فاسد شدنی مانند گوشت و نان را در قسمت‌های کوچک‌تر فریز کنید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید یا آن‌ها را با یکی از دوستانتان تقسیم کنید که باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود.

 

بازارهای کشاورزان را جستجو کنید. بسیاری از مکان‌ها میزبان بازارهای هفتگی کشاورزان هستند که در آن کشاورزان محلی غذای تازه را مستقیماً می‌فروشند، اغلب ارزان‌تر از فروشگاه‌های مواد غذایی. در اواخر بازار، برخی از فروشندگان باقیمانده اقلام فاسد شدنی را با تخفیف می فروشند.

 

مارک های عمومی/فروشگاهی را خریداری کنید. هنگامی که از خواربار فروشی های معمولی خرید می کنید، فروشگاه یا برند عمومی اغلب ارزان تر از نام برند برای همان محصول با کیفیت است.

 

به باشگاه پس انداز فروشگاه مواد غذایی بپیوندید و برای پس انداز بیشتر به دنبال کوپن های تخفیف باشید.

 

برش های گوشتی ارزان قیمت بخرید و بهتر از آن استفاده کنید. وقتی کاسروهای خوشمزه، سس‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها و سرخ‌کرده‌ها درست می‌کنید، در هزینه برش‌های گوشت صرفه‌جویی می‌کنید و برای وعده‌های غذایی رژیم آنلاین بیشتر گوشت را دراز می‌کنید. سبزیجات، لوبیا و غلات کامل را اضافه کنید تا غذاهای سیر کننده و خوشمزه ای ایجاد کنید.

یک بار بپزید و چندین بار بخورید. در ابتدای هفته یک وعده غذایی بزرگ بپزید تا بعداً در هفته که حوصله آشپزی ندارید، غذای بیشتری برای استفاده داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.