شیک کده ۵ شلوار راحت برای کودکان - شیک کده







تماشاي لباس هاي کودکان و زيبا در طرح ها و رنگ هاي مختلف پشت ويترين فروشگاه هاي لباس كودك لبخند را بر لب بزرگ ترها مي نشاند. خريد لباس كودك براي بزرگ ترها سرگرم كننده و جالب است و شايد به همين علت است كه دوستان و اقوام در مناسبت هاي مختلف براي کودکان لباس هديه مي آورند. 

.

سایت فشن کیدز (FashionKids) پنج شلوار راحت برای کودکان شما انتخاب کرده است. علاوه بر راحتی که برای کودکانتان به همراه دارند، در موقعیت‌های مختلفی قابل‌استفاده‌اند. همچنین، این مدل‌ها سال‌ها محبوب بوده‌اند و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. به مدل‌های زیر نگاهی بی اندازید و شلوار دلخواهتان را پیدا کنید.

جین (Jean) نام نوعی پارچه کتان با بافت راه‌راه و ضخیم است و لباس‌های تولیدشده با این پارچه، دنیم (Denim) نامیده می‌شود. اولین لباس‌های دنیم، لباس کار بودند. لغت جین در سال ۱۹۶۰ برگرفته از بلو جین (Blue Jean)، نام اولین برند این شلوارها رایج شد. در اواخر قرن نوزدهم و قبل از ابداع رنگ‌های مصنوعی، از رنگ‌های گیاهی طبیعی برای رنگ کردن پارچه‌ها استفاده می‌شد. ازآنجاکه رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می‌شد و برای لباس‌های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم‌ترین و پرطرفدارترین رنگ در میان مردم شد. از آن زمان این رنگ روی پارچه‌های جین باقی ماند. در ایران به جین، لی هم گفته می‌شود که در حقیقت نام نشان تجاری برند معروف لی (Lee) آمریکاست.

دنیم از ترکیب مواد مختلفی ساخته می‌شود که اغلب درصد بیشتر آن‌ها پنبه است و در موارد خاص، از بامبو یا تنسل تهیه می‌شوند. اما جین‌های سبک که بافت نازک و لطیف دارند، بیشتر موردپسند کودکان‌اند. سبک بودن این شلوار، مناسب آب‌وهوای گرمسیری است، اما تراکم الیاف جین باعث می‌شود با هر طرح و برشی، برای فصل‌های سرد نیز مورداستفاده قرار گیرد.

پارچه لینن از دوران مصر باستان، به‌عنوان پارچه‌ای مرغوب مورداستفاده قرار می‌گرفت. لینن یک عایق حرارتی عالی‌ست و رطوبت را بیشتر از دیگر الیاف طبیعی مانند پنبه، جذب می‌کند. در نتیجه با توجه به دمای منطقه، پارچه‌ ایده آلی برای مصریان محسوب می‌شد. پارچه‌های بادوام لینن، حس خنکی و تازگی به پوست می‌دهند و در برابر باکتری‌ها مقاوم‌اند.

امروزه پارچه‌های لینن به دلیل ترکیب شدن با الیاف دیگر، بافت لطیف‌تری دارند. علاوه بر آن، این ترکیب‌ها از ظاهر چروک لینن‌های خالص می‌کاهند. پارچه‌های لیننی که با الیافی مانند الاستین ترکیب می‌شوند ظاهری کشی و ترکیب با الیاف ویسکوز، ظاهری ابریشمی و براق پیدا می‌کنند.

لطافت، خنکی و سبکی لینن، آن را به پارچه موردعلاقه کودکان تبدیل کرده است. شلوارهای لینن را با تاپ یا بلوزهای پنبه‌ای استفاده کنید. کفش‌ها و صندل‌های سبک نیز، برای این شلوارها بسیار مناسب‌اند.

نام پالاتزو برگرفته از یک کاخ رنسانسی در فلورانس ایتالیا، به نام پالاتزو پیتی (Palazzo Pitti) است. گفته می‌شود معمار و طراح لباس، ایرن گالیتزین (Irene Galitzine) اولین بار از این مدل در نمایش مد خود استفاده کرده است. در دهه ۴۰ میلادی، با حفظ سبک زنانه و راحتی و آزادی حرکت، استفاده از این مدل شلوارها باب شد. بعد‌ها در دهه ۸۰، با نوآوری طراحان شرقی در خلق ظاهری مدرن، پالاتزو به اوج شهرت رسید.

دم پای شلوار پالاتزو بسیار گشاد است و ظاهری مانند دامن‌های بلند و گشاد دارد. اندازه آن به تعداد پلیسه‌های کمر و جنس پارچه‌اش بستگی دارد. این شلوارها در اندازه‌های زیر زانو، مچ و بلندتر از آن طراحی می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این شلوارها، وزن نسبتاً کم آن‌هاست، در غیر این صورت سنگینی پارچه در ظاهر لباس نمایان می‌شود.

برای متناسب نشان دادن اندام، شلوارهای پالاتزو را با تاپ یا بلوزهای جذب بپوشید. ترکیب این شلوار با صندل، حس راحتی و سبکی تابستانه را منتقل می‌کند. کفش‌های تخت غیرورزشی نیز، ظاهر متفاوتی به دم پای این شلوارها می‌بخشند.

شلوارهایی که اندازه کمر تا فاق آن‌ها از اندازه عادی بسیار بیشتر و به زانو نزدیک‌تر باشد، به فاق افتاده معروف‌اند. این شلوارها پیشینه شرقی و الگویی مشابه شلوار سند بادی دارند. از قسمت زانو تا مچ جذب‌ترند و کمر آن‌ها کش یا پیلی دار ندارند. این مدل شلوارها که به اعتقاد برخی عجیب و گاهی هم شلخته به نظر می‌رسند، راحتی باورنکردنی دارند. این شلوارها برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی نیز مورداستفاده بسیاری از هنرمندان قرار می‌گیرند.

شلوارهایی با فاق افتاده را بهتر است با پارچه‌های سبک مانند لینن یا بافتنی‌های لطیف، استفاده کنید. از بلوزهای جذب غافل نشوید تا ظاهر مدرن‌تری داشته باشید.

شلوارهای به قول ما سند بادی، از شلوارهای راحت کنیزان سالیان دور الهام گرفته‌شده‌اند. این مدل الگویی چین یا پیلی دار دارد و به‌جز قسمت کمر و مچ بسیار گشاد است. این شلوارها با صندل‌های لا انگشتی بسیار هماهنگ‌اند و مانند دیگر شلوارهای راحت و گشاد، بالباس‌هایی جذب جذاب‌تر خواهند شد. شلوارهای این‌چنینی (مانند دیگر شلوارهای فاق بلند و افتاده)، برای کودکان قدبلند و یا دختران نوجوان مناسب‌تر است.

مدل‌های طرح دار این شلوارها برای کودکان هیجان‌انگیز خواهد بود و ظاهری شیک و امروزی به آن‌ها می‌بخشد.

.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 661 views بار دسته بندی : استایل کودکان تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها