شیک کده ۴ مرحله‌ی اصلی آرایش به سبک ژاپنی‌ها (و ۱۰ راز جوانی پوست آن‌ها) - شیک کده

اگر آرایش ژاپنی‌ها را دیده باشید، احتمالا نحوه‌ی آرایش آن‌ها برایتان جالب و سوال برانگیز به نظر رسیده است. تکنیک‌های آرایش ژاپنی در ایجاد ظاهری جوان، براق و درخشان تمرکز می‌کنند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی از این تکنیک‌ها ممکن است واقعا عجیب به نظر برسند و برای هر کسی مناسب نباشند؛ اما به طور کلی می‌توانید از بخشی از ترفندهای آرایشی آن‌ها یا لوازمی که استفاده می‌کنند در روند آرایشی خود استفاده کنید. در ادامه‌ی این مقاله با مجله‌ی شیک کده همراه باشید تا با فلسفه‌ی آرایش ژاپنی بیشتر آشنا شوید.

۱. پایه و زیرساز آرایش ژاپنی

بیس آرایش ژاپنی

در سبک ژاپنی، آرایش پایه باید تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. کرم پودر و پودرهایی که استفاده می‌کنید نباید روی صورت شما قابل تشخیص باشند و پوست شما باید ظاهری ساتنی و براق داشته باشد.

  • مهمترین نکات برای خرید کرم پودر که باید به آن‌ها توجه کنید
  • برای شروع، باید مطمئن شوید که پوستتان تمیز، مرطوب و در برابر آفتاب محافظت شده است. برای این کار بهتر است با روتین مراقبتی ژاپنی‌ها آشنا شوید که در ادامه‌ی مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.
  • روشن کننده‌ای که در مرحله‌ی پایه استفاده می‌کنید، یک بخش مهم از آرایش ژاپنی است. معمولا پرایمرهایی که در خود حاوی رنگ صورتی هستند محبوبیت بیشتری دارند.
  • برای استفاده از کرم پودر، بهتر است از ابزار طبیعی مانند انگشتانتان استفاده کنید. نکته‌ی مهم این است که تا حد امکان از کرم پودر کمی استفاده کنید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشید. برای شروع به اندازه‌ی یک نخود کافی خواهد بود. آن را روی پوست خود پخش کنید تا سطح پوستتان کمی یک‌دست شود. در این مرحله می‌توانید از یک اسفنج مرطوب برای محو کردن آن استفاده کنید.
  • احتمالا می‌گویید که این مقدار از کرم پودر برای پوشاندن تمام قسمت‌های صورت کافی نیست؛ باید بدانید که کانسیلر در این قسمت به کمک شما می‌آید. برای پنهان کردن جوش، لکه‌ها یا قسمت‌های قرمز پوست از کانسیلر استفاده کنید. از انگشت خود برای اعمال کانسیلر استفاده کنید و با حرکات ضربه‌ای آن را روی پوستتان پخش و محو کنید.
  • از یک کانسیلر با رنگ روشن‌تر، برای برجسته کردن زیر چشم و قسمت‌های تیره‌ی پوستتان مانند روی بینی و دور لب استفاده کنید. همچنین از کانسیلر برای مرکز پیشانی و چانه نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • اگر مایل هستید، می‌توانید از پودر فیکس هم استفاده کنید؛ مخصوصا اگر پوست چربی دارید. از یک براش نرم استفاده کنید. براش را در پودر بچرخانید و قبل از اینکه آن را روی صورتتان بزنید مطمئن شوید که مقدار اضافی آن را از روی براش پاک می‌کنید. براش را به آرامی روی پوست خود و نقاطی که سریع‌تر براق می‌شوند بکشید. این کار را باید به آرامی و با پودر کمی انجام دهید تا ظاهر طبیعی آرایشتان از بین نرود.

۲. کانتور، رژگونه و هایلایت با استایل ژاپنی

رژگونه و هایلایت به سبک ژاپنی

در ژاپن، رژگونه و هایلایترها محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به پودر کانتور دارند؛ زیرا سبک آرایش ژاپنی‌ها با آرایش غربی متفاوت بوده و حالت کودکانه و بامزه‌تری دارد. رژگونه و هایلایتر در آرایش ژاپنی به گونه‌ای اعمال می‌شود که ظاهری گردتر و جوان‌تر بدهد.

  • رژگونه‌های کرمی معمولا به دلیل ظاهر طبیعی‌تر و براق‌تر، محبوبیت بیشتری دارند. از رژگونه می‌توانید قبل از استفاده از پودر فیکس استفاده کنید.
  • در ژاپن معمولا از رژگونه در نزدیکی مرکز صورت، یعنی قسمتی از گونه‌ها که نزدیک به بینی و چشم است استفاده می‌شود. این کار رنگ طبیعی‌تری به گونه‌ها می‌دهد. می‌توانید رژگونه را کمی به سمت بیرون صورت پخش کنید؛ اما نه بیش از اندازه.
  • از رژگونه می‌توانید در قسمت زیر چشم به سمت گوشه‌ی بیرونی نیز استفاده کنید.
  • کانتور گونه معمولا بخشی از زیبایی آرایش ژاپنی نیست؛ زیرا ویژگی بامزه و کودکانه بودن صورت را از بین می‌برد؛ اما با این حال، کانتور کردن بینی بسیار محبوب است. برای این کار توسط یه براش کوچک، مقدار کمی پودر کانتور را به کناره‌های تیغه‌ی بینی خود بزنید و آن را به همراه یک پد محو کنید.
  • هایلایتر در ژاپن مانند همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. از مقداری هایلایتر روی بینی، وسط چانه و پیشانی و روی استخوان گونه استفاده کنید.

۳. نکات آرایش چشم به سبک ژاپنی

آرایش چشم ژاپنی

در بخش آرایش چشم به سبک ژاپنی، خلاقیت زیادی وجود دارد؛ اما در ادامه به بررسی چند ترفند محبوب‌تر خواهیم پرداخت.

  • سایه‌ی چشم معمولا در ژاپن خیلی نرم و لطیف روی چشم کشیده می‌شود؛ بنابراین اگر به جای پرایمر چشم از مقداری کانسیلر یا کرم پودر هم استفاده کردید، کفایت خواهد کرد.
  • آسان‌ترین و کلاسیک‌ترین روش برای استفاده از سایه به روش ژاپنی، این است که مقداری سایه‌ی روشن و شاین را روی پلک خود بکشید؛ برای قسمت داخلی چشم را هایلایت‌تر کنید و در قسمت خارجی چشم می‌توانید از یک سایه‌ی تیره‌تر استفاده کنید.
  • علاوه بر گوشه‌ی داخلی چشم، می‌توانید از مقداری هایلایتر روی خط مژه‌ی پایین چشم نیز استفاده کنید.
  • اگر نمی‌خواهید آرایش واضحی داشته باشید، می‌توانید از خط چشم استفاده کنید. البته دقت کنید که خط چشم را نازک و روی خط مژه بکشید. این کار چشم‌های شما را بزرگ‌تر و مژه‌های شما را کلفت‌تر نشان خواهد داد. اگر دوست دارید خط مژه‌ی پررنگ‌تری داشته باشید، پلک خود را بالا ببرید و بین مژه‌هایتان مداد چشم بکشید.
  • اگر دوست دارید چشمان شما آرایش اسموکی‌تری داشته باشد، برای کشیدن خط چشم از مداد استفاده کنید و کمی آن را محو کنید.
  • در گذشته معمولا انتهای خط چشم را به سمت پایین می‌کشیدند تا چشم‌ها حالت بچگانه‌تری داشته باشند؛ اما اگر دوست دارید چشمانتان کشیده‌تر به نظر برسد، انتهای خط چشم را به سمت بالا بکشید. دقت کنید که دنباله‌ی خط چشم شما نباید بیش از اندازه بلند باشد.
  • قبل از ریمل زدن حتما مژه‌هایتان را فر کنید. برای این کار بهتر است از یک فرمژه‌ی باکیفیت استفاده کنید. آن را روی مژه‌هایتان بگذارید و مطمئن شوید که پلک شما را لمس نمی‌کند.
  • برای ریمل زدن، از قسمت پایه‌ی مژه‌ها شروع کنید و آن را به سمت بیرون مژه بکشید. اگر مایل هستید می‌توانید روی مژه‌های پایینی هم از ریمل استفاده کنید؛ اما ضروری نیست.
  • برای پر کردن فاصله‌ی بین ابروها می‌توانید از سایه‌ی ابرو استفاده کنید. به همراه یک براش زاویه‌دار می‌توانید به ابروهایتان حالت بدهید؛ اما سعی کنید زاویه‌ی غیرمعمول به ابروهایتان ندهید و قوس ابروی خود را حفظ کنید.
  • برای ابروهایتان می‌توانید از یک ژل ابرو یا ریمل ابروی کم‌رنگ استفاده کنید تا حالت ابرو حفظ شود و کمی حجم بگیرد.

۴. آرایش لب به سبک ژاپنی

آرایش لب ژاپنی

رژ لب ژاپنی معمولا برای دادن ظاهری طبیعی به لب استفاده می‌شود؛ هرچند که گاهی ممکن است رنگ آن غیرمعمول باشد. آرایش لب ژاپنی به اسم «گاز گرفته» یا «برافروخته» شناخته می‌شود؛ به همین علت از خط لب استفاده نمی‌شود.

  • برای استفاده از رژ لب، سعی کنید روی قسمت میانی لب‌هایتان تمرکز کنید. رژ لب را روی لبتان نکشید و با حرکات ضربه‌ای رژ را روی لبتان بزنید؛ سپس لب‌هایتان را به هم بمالید تا رنگ آن پخش شود. در نتیجه قسمت میانی لبتان پررنگ‌تر از اطراف آن خواهد بود.
  • اگر دوست دارید، می‌توانید از دو رنگ رژ لب نیز استفاده کنید. ابتدا از رژ لب کم‌رنگ استفاده کنید و سپس از رژ لب تیره برای قسمت میانی لبتان استفاده کنید. این کار جلوه‌ی خاصی به لب شما خواهد داد.
  • رنگ‌های نود و صورتی کم‌رنگ از محبوب‌ترین رنگ‌های رژ در ژاپن هستند.
  • یکی از ویژگی‌های آرایش ژاپنی، براق بودن لب است؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید از برق لب نیز استفاده کنید تا جلوه‌ی درخشان‌تری به لب‌هایتان بدهید.

روتین پوستی ژاپنی

روتین پوستی ژاپنی

جالب است بدانید که ژاپنی‌ها از اولین کسانی بودند که درمان‌های مراقبت از پوست را کشف کردند. در زمان‌های بسیار قدیم، زنان از آب برنج برای شستن صورت خود استفاده می‌کردند. از آن زمان ژاپنی‌ها یک روال منحصر به فرد برای مراقبت از پوست ایجاد کردند که یکی از بهترین روندهای مراقبت از پوست محسوب می‌شد.

۱. انواع روغن

یکی از رازهای اولیه‌ی ژاپنی‌ها برای داشتن پوستی درخشان و زیبا، استفاده کردن از روغن‌های خاص برای پاکسازی و تقویت پوست است. روغن‌های گیاهی و طبیعی برای هر پوستی مناسب هستند و آن‌ها را تقویت می‌کنند.

۲. پاکسازی طبیعی موها

یکی از روش‌های جالب در روتین مراقبتی ژاپنی‌ها، پاکسازی طبیعی موهاست. زنان ژاپنی به جای شامپوهای مصنوعی، از پودر جلبک دریایی برای شستن موهایشان استفاده می‌کنند تا آسیبی به ریشه و ساقه‌ی مو وارد نشود. همچنین روی موهای خیس از روغن کاملیا به عنوان جایگزین نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنند.

۳. لوبیای قرمز

لوبیا قرمز یکی از عناصر ارزشمند در روتین مراقبت از پوست ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. زنان ژاپنی از لوبیا قرمز برای شست‌وشو و لایه برداری پوست کل بدن استفاده می‌کنند تا آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از بین ببرند. این کار پوستی صاف‌تر و بدون لکه را به همراه دارد.

۴. ویتامین C

تغذیه‌ی مناسب کمک بسیار زیادی به داشتن پوستی شفاف‌تر و موهای پرپشت‌تر می‌کند. ژاپنی‌ها روزانه مقدار معینی از ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. یکی از مواردی که در رژیم خود مصرف می‌کنند پرتقال است که به اکسیدزدایی ملانین کمک می‌کند و باعث صاف و یک‌دست شدن پوست می‌شود.

۵. چای سبز

در حالی که دنیا به تازگی به فواید چای سبز پی می‌برند، ژاپنی‌ها همیشه یک قدم جلوتر بوده‌اند. مصرف چای سبز یکی از مهم‌ترین رازهای زیبایی زنان ژاپنی است. آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی که چای سبز دارد، به شما کمک می‌کند تا پوست جوان‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

۶. ماهی

ماهی سرشار از امگا ۳ است که نه تنها به داشتن پوستی سالم‌تر کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در تقویت موهای شما نیز دارد.

۷. شانه‌ی چوبی

زنان ژاپنی معمولا از شانه‌های دست‌ساز چوبی استفاده می‌کنند که منافذ کمی دارند. این شانه‌ها روغن‌های طبیعی که غدد پوست سر تولید می‌کند را به طور یکنواخت روی سر پخش می‌کند که به مرطوب شدن و تقویت موها کمک می‌کند.

۸. ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در پوست می‌شود و از پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری می‌کند. برای ماساژ صورت هم می‌توانید به سالن‌های ماساژ بروید و یا خودتان در خانه آن را انجام دهید.

۹. درمان جوش بدون مواد شیمیایی

امروزه روش‌های بسیار زیادی برای درمان جوش و آکنه وجود دارد؛ اما نکته‌ی منفی درباره‌ی آن‌ها این است که همه به نوعی مواد شیمیایی هستند و می‌توانند در دراز مدت به پوست شما آسیب برسانند. یکی از رازهای زیبایی ژاپنی‌ها این است که جوش و آکنه را بدون استفاده از مواد شیمیایی درمان می‌کنند. برای مثال، از روغن درخت چای می‌توانید برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

۱۰. ماهی یک‌بار بدون آرایش

پوست شما برای اینکه سالم بماند نیاز دارد که تنفس کند. به همین دلیل ژاپنی‌ها یک بار در ماه از هیچ محصول آرایشی و بهداشتی استفاده نمی‌کنند و اجازه‌ی تنفس به پوست را می‌دهند.

حرف آخر

احتمالا پیش آمده است که برایتان سوال باشد ژاپنی‌ها چگونه پوست شفاف و زیبایی دارند. همان‌طور که متوجه شدید، ژاپنی‌ها ترفندهای جالبی برای آرایش و مراقبت از پوستشان دارند. اکنون که با برخی از رازهای آن‌ها آشنا شدید، می‌توانید از این روش‌ها در روتین آرایشی و مراقبتی خود استفاده کنید تا نتایج را ببینید.

منابع: Glowsly , Fabbon , Rababkelani

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 547 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 23 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.