شیک کده ۲۷ توصیه‌ی طلایی برای به دست آوردن پوست صاف و درخشان - شیک کده

جوش و آکنه، جای جوش، خشکی و چربی بیش از حد از جمله مشکلاتی به شمار می‌روند که سلامت و زیبایی پوست را تهدید می‌کنند. برای اینکه پوستی بدون مشکل داشته باشید، باید حسابی از پوستتان مراقبت کنید و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنید. اگر وقت و هزینه‌ی مراجعه به متخصص پوست را ندارید، نگران نباشید. ما امروز در این مقاله از مجله‌ی شیک کده تصمیم داریم توصیه‌ی متخصصان پوست برای افزایش سلامت پوست و به دست آوردن پوستی بدون عیب و نقص را در اختیارتان قرار دهیم. اگر نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید، مطمئن باشید پوستتان مانند یک نوزاد صاف و بی‌عیب‌ونقص می‌شود. تا پایان این مقاله در کنار ما بمانید.

چطور می‌توانم پوستم را شفاف و درخشان کنم؟

قرار نیست یک شبه معجزه رخ دهد. به دست آوردن پوست خوب نیاز به دنبال کردن دقیق یک روتین مراقبت از پوست دارد. به غیر از روتین مراقبت از پوست باید حواستان به سبک زندگی و رژیم غذایی خود هم باشد، چون هر دو روی سلامت پوست اثر می‌گذراند. سعی کنید مواد غذایی ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید و خوراکی‌های سالم و غنی شده را در رژیم غذایی خود جای دهید. به اندازه‌ی کافی بخوابید و استرس خود را کاهش دهید، چون استرس برای پوست و همچنین سلامتی بدن سم است. به توصیه‌های زیر دقت کنید.

۱. هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید

در مقالات مختلف درباره‌ی اهمیت استفاده‌ی روزانه از کرم ضدآفتاب خوانده‌اید، با این حال همچنان در استفاده از آن تنبلی می‌کنید؟ اگر این‌‌طور است، باید هرچه سریع‌تر این عادت خود را اصلاح کنید. فرقی ندارد تابستان است یا زمستان، هوا آفتابی است یا ابری، در خانه هستید یا بیرون، در هر صورت همیشه و در همه جا باید از ضدآفتاب استفاده کنید. این موضوع شامل زمانی که در خانه کنار پنجره مشغول به کار هستید هم می‌شود، چون اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید می‌توانند از شیشه عبور کنند. ۹۰ درصد چین‌وچروک‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می‌آیند.

پس اگر می‌خواهید پوستتان جوان و سالم بماند، در اولین قدم خود را به استفاده از کرم ضدآفتاب متعهد کنید. از ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن دست‌کم ۳۰ بوده و طیف گسترده است، این یعنی از پوستتان هم در برابر UVA و هم UVB محافظت می‌کند. اشعه‌های فرابنفش A منجر به پیری زودرس و اشعه‌های فرابنفش B منجر به سرطان پوست می‌شوند. هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب خود را تجدید کنید، چون ضدآفتاب بعد از مدتی اثربخشی خود را از دست می‌دهد. حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. پس همین الان خواندن مقاله را متوقف کنید، به صورت خود کرم ضدآفتاب بزنید و دوباره پیش ما برگردید.

۲. از هیالورونیک اسید استفاده کنید

پوستتان خشک و بی‌روح است؟ از یک مرطوب‌کننده یا سرم سرشار از هیالورونیک اسید استفاده کنید تا درخشش و شادابی به پوستان برگردد‌. این ترکیب آب را به همه‌ی لایه‌های پوست می‌رساند و رطوبت را در پوست حفظ می‌کند. بهترین سرم برای پوست سرمی است که ترکیب ذکر شده را داشته باشد.

۳. بیشتر سبزیجات مصرف کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که سبزیجات سلامتی بدن را افزایش می‌دهند، اما آیا می‌دانستید که سبزیجات برای پوست هم مفید هستند؟ به جای خوردن یک شام ناسالم، با سبزیجات مختلف یک سالاد سالم و لذیذ درست کنید. علاوه بر این از محصولاتی برای صورت خود استفاده کنید که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند‌. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که با رادیکال‌های آزاد که منجر به پیری زودرس پوست می‌شوند مبارزه می‌کنند.

۴. سطح ویتامین D بدنتان را بالا ببرید

حتما می‌دانید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین روش برای دریافت ویتامین D به‌طور طبیعی به شمار می‌رود. ویتامین ذکر شده اثرات ضدالتهابی روی پوست دارد. علاوه بر این از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و حتی به پیشگیری از جوش و آکنه کمک می‌کند. می‌توانید مواد غذایی حاوی ویتامین D و مکمل‌های این ویتامین را هم مصرف کنید‌. البته بهتر است ویتامین D لازم بدن خود را از طریق مصرف منابع غذایی (و نه مکمل) تأمین کنید. از جمله مواد غذایی حاوی ویتامین D می‌توانیم روغن جگر ماهی، ماهی سالمون، ماهی تن، آب پرتقال غنی شده با ویتامین D، ماهی ساردین، زرده‌ی تخم‌مرغ، گوشت قرمز، شیر سویا، قارچ و… را نام ببریم که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۵. فیس میست بخرید

یک فیس میست یا اسپری صورت تهیه کنید و آن را دم دست بگذارید و هر زمان که لازم شد، برای افزایش رطوبت پوست خود از آن استفاده کنید. فیست میست‌ها به توانایی خود در مرطوب کردن پوست شناخته می‌شوند و به همین علت یک محصول عالی برای افرادی هستند که پوستشان خشک است. طی فصل زمستان پوست بی‌روح و خشک می‌شود، چون رطوبت کمتری در هوا وجود دارد. البته در تمام طول سال می‌توانید از فیس میست استفاده کنید. استفاده از فیس میست در آب‌وهوای گرم پوست را بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خنک و شاداب می‌کند. ترکیبات مفید موجود در اسپری صورت می‌تواند به برگرداندن رطوبت از بین رفته به خاطر نور خورشید کمک کند.

۶. از لایه‌بردار حاوی بتا هیدروکسی اسید استفاده ‌کنید

منافذ بزرگ یکی از مشکلات پوستی رایج محسوب می‌شوند. منافذ زمانی که با کثیفی‌ها، سلول‌های پوستی مرده و کراتین پر می‌شوند، بزرگتر به نظر می‌آیند‌. کراتین پروتئینی است که روی سطح پوست قرار دارد. برای از بین بردن سلول‌های پوستی مرده و کثیفی‌ها از سطح پوست خود از یک کلینزر یا لایه‌بردار حاوی بتا هیدروکسی اسید (BHA) استفاده کنید‌. این نوع اسید سلول‌های پوستی مرده را لایه‌برداری می‌کند و کثیفی‌های موجود در منافذ را از بین می‌برد. بعد از استفاده از لایه‌بردار پوستتان درخشان خواهد شد.

۷. ورزش کنید

ورزش کردن

ورزش کردن فقط مخصوص کسانی نیست که می‌خواهند وزنشان را کم کنند. اگر می‌خواهید پوستی صاف داشته باشید، ورزش کردن را به روتین خود اضافه کنید. ورزش کردن در هوای آزاد نه تنها به شما کمک می‌کند ویتامین D دریافت کنید، بلکه در بهبود جریان خون هم مفید است و به شما پوستی درخشان هدیه می‌دهد. علاوه بر این باعث می‌شود مقدار زیادی آب بنوشید. فعالیت فیزیکی روی تمام جنبه‌های زندگی ما اثر می‌گذارد. پس از ورزش کردن غفلت نکنید. در حقیقت ورزش کردن یک روش عالی برای بهبود ظاهر پوست محسوب می‌شود.

۸. از معجزه‌ی رتینول غفلت نکنید

اگر خطوط ظریف و کدری از جمله مشکلات پوستی شما هستند، باید رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. رتینول و رتینوئیک اسید هر دو از مشتقات ویتامین A به شمار می‌روند. زمانی که به‌درستی از آن‌ها روی پوستتان استفاده کنید، تولید کلاژن بهبود پیدا می‌کند و منافذ مسدود شده باز می‌شوند. رتینول خواص ضدالتهابی عالی دارد و به همین علت یک گزینه‌ی عالی برای درمان چین‌وچروک و سایر علائم پیری محسوب می‌شود.

هرچند باید در مصرف رتینول احتیاط کنید، چون می‌تواند به‌راحتی پوستتان را خشک کند. اگر به‌درستی از رتینول استفاده نکنید یا در استفاده از آن زیاده‌روی کنید، پوستتان قرمز می‌شود و دچار پیگمنتیشن می‌شوید. علت این موضوع این است که رتینول به‌طور موقت سد دفاعی پوست را ضعیف می‌کند، بنابراین باید در شب از آن استفاده کنید و صبح روز بعد روی پوستتان یک ضدآفتاب حاوی SPF بالا بزنید. توصیه می‌کنیم در ابتدا از یک سرم حاوی رتینول کم استفاده کنید.

۹. از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C فقط در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید نیست و برای پوست هم خواص فراوانی دارد. مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده‌ی موضعی از ویتامین C روی پوست نتایج خوبی را به دنبال دارد. اولین فایده‌ی ویتامین ذکر شده این است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که توسط اشعه‌ی فرابنفش و آلودگی تولید می‌شوند و می‌توانند به DNA، پروتئین‌ها و لیپیدهای موجود در پوست آسیب برسانند و منجر به پیری زودرس پوست شوند.

ویتامین C همچنین به تولید کلاژن کمک می‌کند، چون طبیعت اسیدی آن پوست را برای الیتام دادن خود تحریک می‌کند. پروتئین اصلی پوست که کلاژن نام دارد، مسؤول حفظ خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست است. ویتامین C از طریق مسدود کردن نوعی آنزیم به نام تیروزیناز که مسؤول بالا بردن سرعت تولید ملاتونین است ( که منجر به بروز لکه‌های تیره می‌شوند)، به روشن کردن پوست کمک می‌کند.

۱۰. پوستتان را از درون و بیرون هیدراته کنید

آسان‌ترین روش برای افزایش شفافیت پوست این است که بیشتر آب بنوشید. آب به خارج کردن سموم که منجر به التهاب و لکه‌ روی پوست شده‌اند کمک می‌کند. علاوه بر این در انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌های پوستی و پیشگیری از کم‌آب شدن پوست مفید است. دهیدراته شدن پوست می‌تواند پیری زودرس پوست را به دنبال داشته باشد. هر روز دو لیتر آب بنوشید تا پوستتان درخشان و صاف شود. اگر طعم آب خالی را دوست ندارید، می‌توانید به آب چند قطره آب لیموترش تازه یا مقداری دارچین اضافه کنید. علاوه بر این می‌توانید دمنوش‌هایی مثل بابونه یا نعناع را مصرف کنید.

۱۱. ماسک صورت تمشک درست کنید

تمشک غنی از اسید الاژیک است. اسید الاژیک نوعی آنتی‌اکسیدان است که تحقیقات نشان داده‌اند زمانی که از آن روی پوست استفاده شود، می‌تواند از چین‌وچروک پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان ذکر شده از کلاژن محافظت می‌کند. کلاژن پوست را شاداب و زیبا نگه می‌دارد. می‌توانید برای بهره بردن از خواص شگفت‌انگیز تمشک برای پوست با آن یک ماسک صورت خانگی درست کنید. در تهیه‌ی این ماسک از عسل هم استفاده کنید.

عسل یک جاذب رطوبت یا هومکتانت است. برای به دست آوردن پوستی صاف و زیبا یک مشت تمشک را له کنید و آن را درون یک کاسه بریزید. یک قاشق عسل به تمشک له شده اضافه کرده و مواد را خوب با یکدیگر ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را روی پوستتان قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید و با انگشتان دستتان به‌آرامی روی صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود.

۱۲. قبل از خواب حتما آرایشتان را پاک کنید

 قبل از خواب حتما آرایشتان را پاک کنید

پاک کردن آرایش قبل از خواب از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. اگر آرایشتان را قبل از خواب پاک نکنید، منافذ پوستتان مسدود می‌شوند. این موضوع خشکی شدید پوست و حتی بروز جوش و آکنه را به دنبال دارد. بیشتر لوازم آرایشی حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند برای پوست مضر باشند. اگر نمی‌خواهید دچار مشکلات پوستی شوید، از پاک کردن آرایش خود قبل از خواب غفلت نکنید.

۱۳. حواستان به جوش ناشی از ماسک باشد

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم در مکان‌های عمومی ماسک بزنیم. اگر در اطراف بینی و خط فک خود دچار جوش شدید، به احتمال زیاد مقصر ماسک است. می‌توانید مضرات ماسک برای پوست را با استفاده از سرم دتاکس کاهش دهید. علاوه بر این اگر دچار جوش ناشی از ماسک شدید، می‌توانید از متخصص پوست برای درمان و پیشگیری از آن کمک بگیرید.

۱۴. براش‌های آرایشی خود را تمیز کنید

یک مطالعه‌ی بریتانیایی به این نتیجه رسید ۷۲ درصد از زنان هیچ‌وقت براش‌ و اسفنج آرایشی خود را تمیز نمی‌کنند. براش کثیف حاوی کثیفی و باکتری است و استفاده از آن باعث بروز جوش و آکنه می‌شود. باید براش‌های خود را دست‌کم هر دو تا سه هفته یک بار بشویید. یک فنجان بردارید و در آن چند قطره کلینزر صورت ملایم یا شامپو را با آب ولرم مخلوط کنید. براش‌های خود را در فنجان قرار دهید‌. سپس براش‌هایتان را با آب ولرم آبکشی کنید و آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند.

۱۵. مغزها را به‌عنوان میان وعده میل کنید

آجیل برزیلی غنی از سلنیوم است که می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. هر زمان که گرسنه شدید، به جای خوردن میان وعده‌های ناسالم که هم برای سلامت پوست و هم برای بدن مضر هستند، مغزها را میل کنید. گردو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که التهاب را کاهش می‌دهند و جلوی آکنه را می‌گیرند. آجیل ماکادمیا هم به شما در به دست آوردن پوست درخشان کمک می‌کند. آجیل ماکادمیا سرشار از چربی‌های باکیفیت و اسیدهای چرب است که به ترمیم و جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

۱۶. از سرم برای مبارزه با استرس پوست استفاده کنید

سرم‌ها غلیظ‌تر از کرم‌ها هستند، بنابراین برای اینکه نتیجه بگیرید، هر روز باید مقدار کمی از آن‌ها را استفاده کنید. سرم سبک‌تر است و به‌طور عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کند. به دنبال تهیه‌ی سرم‌هایی باشید که حاوی آنتی‌اکسیدان‌‌ها هستند‌، چون با رادیکال‌های آزاد و استرس مبارزه می‌کنند.

۱۷. روتین مراقبت از پوست را به ترتیب دنبال کنید

رعایت ترتیب در انجام روتین مراقبت از پوست و استفاده از محصولات بسیار مهم است. اول از همه از سرم استفاده کنید، چون حاوی بیشترین میزان ترکیبات فعال است. سرم‌ها قوی‌ترین محصول هستند، بنابراین باید در تماس مستقیم با پوست قرار بگیرند. اگر از بیشتر از یک محصول حاوی ترکیب فعال استفاده می‌کنید، اول از محصول رقیق‌تر استفاده کنید و بعد محصولی را روی پوستتان بزنید که غلیظ‌تر است. اگر برعکس این کار را انجام دهید، کرم سنگین‌تر جلوی نفوذ ترکیبات کرم سبک‌تر به پوست را می‌گیرد که این موضوع باعث می‌شود روی پوست اثر نگذارد. سپس از یک کرم مرطوب‌کننده و بعد از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

۱۸. تلفن همراهتان را تمیز نگه دارید

بر اساس گزارش‌های دانشگاه استنفورد تلفن همراه سرشار از آلودگی است و حتی آلوده‌تر از توالت عمومی محسوب می‌شود. روزی چند بار موبایل خود را ضدعفونی کنید تا آلودگی‌ها به صورتتان انتقال پیدا نکنند. اگر موبایلتان کثیف باشد، هنگام صحبت کردن با تلفن جرم‌ها به گونه و خط فکتان منتقل می‌شوند که این موضوع بروز جوش را به دنبال دارد. برای اینکه باکتری‌ها را از تلفن همراه خود دور نگه دارید، آن را به‌طور مرتب ضدعفونی‌ کنید. تمیز کردن شارژر را فراموش نکنید.

۱۹. شب‌ها زود بخوابید

شب‌ها زود بخوابید

کم‌خوابی جریان خون را کاهش می‌دهد که به همین دلیل است که شب‌هایی که کم می‌خوابید، صورتتان بی‌روح به نظر می‌آید. شب بهترین زمان برای جوان‌سازی پوست به شمار می‌رود. هنگامی که خواب هستیم، پوست خودش را ترمیم می‌کند. هر شب دست‌کم ۷ ساعت بخوابید. اگر نمی‌توانید شب‌ها راحت بخوابید، از دمنوش‌ها کمک بگیرید.

۲۰. گردنتان را فراموش نکنید

معمولا کمتر کسی پیدا می‌شود که علاوه بر پوست صورتش به گردن خود هم رسیدگی کند. مضرات این کار در ۳۰ یا ۴۰ سالگی مشخص می‌شود. با افزایش سن نشانه‌های پیری روی گردن و قفسه‌ی سینه بروز می‌کنند. می‌توانید از محصولات صورتتان برای گردن خود استفاده ‌کنید‌. نکته‌ی مهم این است که هنگام استفاده از محصولات حاوی ترکیبات فعال مثل رتینول یا اسیدها، هر یک روز در میان آن‌ها را روی گردنتان بمالید، چون ممکن است منجر به سوزش شوند.

۲۱. دست زدن به صورت خود را متوقف کنید

بعضی از افراد عادت دارند مدام صورت خود را لمس کنند که این بدترین کار است. اگر به‌طور مرتب صورتتان را لمس کنید، آلودگی‌ها از دستتان به صورتتان منتقل می‌شوند که این موضوع بروز مشکلات پوستی مختلف را به دنبال دارد. برای سلامت و زیبایی پوستتان از همین امروز این عادت بد خود را اصلاح کنید.

۲۲. زیاد در حمام نمانید

یک حمام گرم همان چیزی است که برای رسیدن به آرامش در یک روز سرد زمستانی به آن نیاز دارید، اما این بدترین کاری است که می‌توانید در حق پوست خود انجام دهید. گرمای زیاد چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و باعث ایجاد سوختگی ملایم می‌شود. رگ‌های خونی برای خنک کردن پوست گشاد می‌شوند که این موضوع قرمزی پوست را به دنبال دارد.

۲۳. از پوستتان در برابر آلودگی‌ها محافظت کنید

آلودگی‌ها زمانی که روی پوست بمانند، می‌توانند به سلول‌های پوستی سالم آسیب برسانند و سرعت بروز علائم پیری را افزایش دهند. پوست سالم یعنی پوست درخشان. برای دور کردن آلودگی‌ها از پوست خود از سرمی استفاده کنید که حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

۲۴. از رژ لب حاوی ترکیبات هیدراته‌کننده استفاده کنید

با افزایش سن لب‌ها هم دچار پیری می‌شوند‌. برای مراقبت از لب‌های خود از اسکراب‌ها استفاده کنید. علاوه بر این از رژ لبی استفاده کنید که ترکیبات آبرسان دارد.

۲۵. از ماسک صورت استفاده کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که ماسک‌ها برای پوست صورت معجزه می‌کنند. فرقی ندارد از ماسک آماده استفاده می‌کنید یا ماسک خانگی. در هر صورت ماسک‌ها حاوی ترکیبات مغذی و آبرسان هستند و به روش‌های مختلف سلامت پوست را افزایش می‌دهند. ماسک‌‌های آماده معمولا گران‌قیمت هستند و استفاده از آن‌ها به‌صرفه نیست. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که از ماسک‌های خانگی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

در اینرنت طرز درست کردن صدها ماسک وجود دارد. ماسک را با توجه به نوع و مشکل پوستی خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که این ماسک‌ها حاوی مواد شیمیایی نیستند. با این حال ممکن است منجر به حساسیت پوستی شوید. بهترین کار انجام تست پچ قبل از استفاده از ماسک است.

برای انجام این تست مقدار کمی از ماسک خانگی را روی بخش کوچکی از پوست بازو یا ساعد خود بمالید. ناحیه‌ی مدنظر را با یک تکه پارچه یا بانداژ بپوشانید. ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس ناحیه‌ی مدنظر را بررسی کنید. اگر پوستتان هیچ واکنش آلرژیکی نشان نداد، یعنی استفاده از آن روی پوست برای شما بی‌خطر است. می‌توانید از ماسک‌های خانگی زیر استفاده ‌کنید.

۲۶. آب مرغ و گوشت بخورید

آب مرغ و گوشت بخورید

اگر آماده‌ی اضافه کردن مکمل‌های کلاژن به رژیم غذایی خود نیستید، آب مرغ و گوشت بخورید، چون به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند. علت این موضوع این است که آب مرغ و گوشت سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سیلیکون هستند که کمبود هر کدام از آن‌ها می‌تواند اثرات منفی روی پوستتان بگذارد.

۲۷. روز خود را با خوردن سرکه‌ی سیب شروع کنید

صبح‌ها با شکم خالی سرکه‌ی سیب بخورید تا پوستتان درخشان و شفاف شود. سرکه‌ی سیب حاوی آلفا اسید هیدروکسی است که سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد.

توجه

قبل از به کار بردن هر کدام از توصیه‌های ذکر شده در این مقاله حتما با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری سلامتی پوستتان را تهدید نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله‌ی شیک کده به توصیه‌هایی اشاره کردیم که در درخشان کردن پوست اثر بسزایی دارند. از جمله روش‌های عالی برای افزایش سلامت پوست می‌توانیم به استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام طول سال، لایه‌برداری کردن پوست، استفاده از محصولات حاوی رتینول، مصرف سبزیجات بیشتر، خوابیدن به اندازه‌ی کافی و… اشاره کنیم. توصیه‌های ذکر شده در این مقاله مورد تأیید متخصصان پوست هستند. شما چه راهکار امتحان شده‌ای را برای افزایش زیبایی، شفافیت و درخشندگی پوست سراغ دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دیجی‌کالا مگ را بخوانید.

منبع: womens health mag

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 374 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 18 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.