شیک کده ۱۷ ترند جذاب مدل و رنگ مو برای زمستان ۲۰۲۲ - شیک کده

به احتمال زیاد، اگر بگوییم مدل مو یکی از مهم‌ترین موارد برای زیبا و جذاب‌تر بودن است، همه‌ی شما موافق خواهید بود. بدون شک بسیاری از شما دوست دارید که تنوعی در خود ایجاد کنید. معمولا برای ایجاد تنوع اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، تغییر رنگ و مدل مو است و به نظر منطقی هم می‌رسد؛ زیرا هیچ کاری به اندازه‌ی تغییر دادن مدل موها نمی‌تواند ظاهر را تغییر دهد. همچنین باید دقت داشته باشید که مدل و رنگی که انتخاب می‌کنید دلتان را نزند و از آن خسته نشوید. اگر دوست دارید با ترندهای رنگ مو و مدل مو برای زمستان امسال آشنا شوید، با مجله‌ی شیک کده در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

۱. رنگ موی حنایی

موی حنایی

یکی از رنگ‌های ترند مو برای امسال، حنایی یا قهوه‌ای مایل به قرمز است. اگر موهای طبیعی شما مشکی یا قهوه‌ای است، می‌توانید موهایتان را هایلایت حنایی کنید تا رنگ خود را بیشتر به نمایش بگذارد و یک ترکیب خاص و جذاب با موهای طبیعی شما ایجاد کند. احتمالا این رنگ مو را در سلبریتی‌های زیادی مانند زندیا دیده‌اید. تناژهای مختلف از این رنگ مو برای هر رنگ پوستی زیبا به نظر خواهد رسید.

۲. رنگ آبی فانتزی

رنگ موی آبی

اگر به امتحان کردن رنگ‌های خاص علاقه دارید، زمستان امسال، وقت آن است که شجاع باشید و این کار را انجام دهید. طیف‌های مختلف از رنگ آبی، یکی از ترندها برای امسال است. این بار، برند دولچه گابانا این رنگ را به نمایش گذاشت. این برند ایتالیایی ثابت کرد که رنگ آبی برای موها می‌تواند بسیار خیره کننده باشد و جنبه‌های افسانه‌ای از زندگی شما را به نمایش بگذارد. اگر رنگ آبی را برای موهایتان انتخاب کردید باید حتما در مراحل آن دقت کنید که موهایتان سایه‌ی سبز رنگ نداشته باشد.

۳. رنگ موی مشکی

رنگ مو مشکی

شاید تعداد افرادی که رنگ موی مشکی را دوست نداشته باشند، خیلی کم باشند. رنگ مشکی برای مو نشان دهنده‌ی قدرت و زرق و برق است و همچنین از مواردی است که هرگز طرفداران خود را از دست نمی‌دهد. رنگ موی مشکی در افرادی که پوست سفیدتری دارند، محبوبیت بیشتری دارد؛ زیرا شما را شبیه به سفید برفی می‌کند! همچنین برای افرادی که پوست تیره دارند، این رنگ مو جذابیت پوست شما را بیشتر به نمایش خواهد گذاشت.

۴. رنگ موی بلوند

رنگ موی بلوند

اگر رنگ موی شما تیره است و دوست دارید تغییر کنید، رنگ موی بلوند یک انتخاب عالی و کلاسیک برای شما خواهد بود. البته انتخاب بهترین تناژ بلوند که متناسب با رنگ پوستتان باشد، شاید کمی سخت به نظر برسد؛ اما به طور کلی رنگ موی بلوند بسیار جذاب خواهد بود و پس از مدتی ریشه‌ی موهای شما بلند می‌شوند و موهایتان را تبدیل به یکی دیگر از ترندهای امسال می‌کنند.

۵. تضاد رنگ ریشه و ساقه‌ی مو

تضاد رنگ موی ریشه و ساقه

اگر به طور کلی به این ترند مو فکر کنید، متوجه می‌شوید که علاوه بر کمک کردن به حفظ سلامتی موها، در صرفه‌جویی وقت نیز به شما کمک خواهد کرد! اگر از روش‌های رنگ مو مانند آمبره استفاده کنید، ریشه‌ی موهای شما رنگ نمی‌شود؛ در نتیجه فولیکول موهایتان سالم خواهند ماند. همچنین اگر یک بار به آرایشگاه رفتید و موهایتان را رنگ کردید، پس از چند مدت که ریشه‌‌ی آن‌ها دوباره شروع به رشد کرد، لازم نیست نگران دوباره رنگ کردن آن‌ها باشید.

۶. هایلایت مو

هایلایت مو

همان‌طور که می‌دانید، یکی از ترندهای امسال، موهای کاملا بلوند است؛ اما باید گفت که بلوند کردن کامل موها تصمیم سختی است و همچنین ممکن است آسیب‌های زیادی را به موها وارد کند؛ بنابراین اگر در مورد انجام این مورد شک داشتید، بهتر است گزینه‌ی هایلایت را انتخاب کنید. شما برای هایلایت کردن موهایتان هر رنگی را می‌توانید انتخاب کنید و بسته به انتخاب شما، موهایتان می‌تواند خیلی روشن شود یا فقط چند هایلایت روشن‌تر از رنگ طبیعی موهایتان باشد که یک تغییر جزئی در ظاهرتان ایجاد کند. اکثر سلبریتی‌ها از طرفداران هایلایت کردن موها هستند و می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب رنگ مو نیز ایده بگیرید.

۷. اکسسوری‌های متفاوت

اکسسوری مو

شما هر رنگ و مدل مویی که داشته باشید، به همراه یک اکسسوری می‌توانید آن‌ها را به نمایش بگذارید و ظاهر زیباتری داشته باشید. فرقی نمی‌کند از یک سنجاق سر یا از یک گیره‌ی موی طرح‌دار استفاده می‌کنید؛ در هر صورت هرگز استفاده کردن از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید.

۸. فرق موی زیگ زاگ

فرق مو زیگ زاگ

فرق موی زیگ زاگ یکی از ترندهایی است که از دهه‌ی ۹۰ برگشته است. این فرق مو یک روش خیلی ساده برای تغییر دادن مدل مو است و شما می‌توانید این کار را برای کل موهایتان یا قسمت جلویی آن‌ها انجام دهید. برای این مدل مو شما فقط به یک شانه و کمی اسپری یا ژل مو نیاز دارید. همچنین اگر دوست دارید استایلتان را نوستالژیک‌تر کنید، می‌توانید پشت موهایتان را به همراه یک گیره‌ی بزرگ ببندید.

۹. فر و نامنظم

فر و نامنظم

مدل موی فر و نامنظم یک بازگشت نوستالژیک از دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی است که می‌توانید آن را دوست داشته باشید و یا از آن متنفر باشید! این مدل مو معمولا با ترکیب چتری کامل می‌شود. بلندی مو کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد می‌توانید آن‌ها را کوتاه، تا روی شانه و یا بلندتر انتخاب کنید. یک ویژگی خوب درباره‌ی این مدل مو این است که موهای شما را پرپشت‌تر و حجیم‌تر نشان خواهد داد؛ بنابراین برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشت دارند، انتخاب خوبی خواهد بود.

۱۰. مدل موی پیکسی

مدل موی پیکسی

مدل موی پیکسی، یک مدل کوتاه و جذاب است که برای هر سن و هر فرم صورتی کاملا مناسب است. این مدل مو معمولا در قسمت‌های پشت و کنار سر کوتاه و در بالای سر بلندتر بوده و جلوی آن چتری است؛ فرم کلی این مدل مو به حالت لایه لایه است. مدل موی پیکسی برای مدل‌ها تا مدت‌ها در هفته‌ی مد میلان محبوب بود و از فندی گرفته تا سالواتور فراگامو طرفداران بسیار زیادی داشت.

۱۱. مدل موی باب

مدل موی باب

مدل موی باب از مدل‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و یک نکته‌ی مثبت درباره‌ی مدل باب، این است که برای هر فرم صورتی مناسب است و ظاهری بسیار شیک و کلاسیک به شما می‌دهد. شما می‌توانید این مدل مو را با یکی از ترندهای رنگ مو ترکیب کنید و ظاهر به روزتری داشته باشید. بسیاری از سلبریتی‌ها از جمله تیلور سوییفت، سلنا گومز، کیم کارداشیان و… از طرفداران این مدل مو هستند.

۱۲. مدل موی چتری

چتری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شاداب کردن موها و همچنین ایجاد تغییر، مدل چتری است. این مدل مو ظاهر شما را به سرعت دگرگون می‌کند و مدل‌های مختلفی برای انواع فرم صورت دارد؛ از لبه‌های صاف گرفته تا مدل پرده‌ای و مدل‌های قاب کننده‌ی صورت. ترکیب موی چتری و مدل موی باب، رنگ موی هایلایت و مشکی از ترندهای جذاب امسال هستند.

۱۳. مدل چتری پهلو

چتری پهلو

چتری پهلو یک مدل موی شیک و راحت بوده و همچنین برای هر مکانی مناسب است؛ علاوه بر آن، اگر دوست دارید فرم صورت خود را کمی تغییر دهید، این مدل مو ترفند بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. بنابراین برس مویتان را بردارید و چتری‌هایتان را به سمت پهلو شانه بزنید.

۱۴. بافت موی کف سر

بافت کف سر

بافت کف سر یک مدل موی بسیار جذاب و منحصر به فرد است؛ این مدل مو علاوه بر ظاهر زیبا، موهای شما را کاملا جمع می‌کند و به حفظ رطوبت و محافظت از مو در برابر نازک شدن و موخوره نیز کمک می‌کند. برای انجام بافت منظم‌تر و محافظت از موها، بهتر است قبل از شروع از روغن‌های طبیعی و مغذی برای پوست سر و موهایتان استفاده کنید. همچنین برای مراقبت از بافت در طول شب می‌توانید سرتان را توسط یک روسری ساتن بپوشانید.

۱۵. مدل موی طبیعی

موی نچرال

اگر دقت کرده باشید، برای چندین دوره‌ی متوالی است که ترند طبیعی و نچرال بودن محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد. علاوه بر صورت و آرایش نچرال، مدل موی طبیعی نیز جز ترندهای جذاب امسال است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند موهای شما صاف، فر و یا موج‌دار است. به سلامت موهای خود اهمیت دهید و از لوازمی مانند سشوار، اتوی مو و فر کننده کمتر استفاده کنید.

۱۶. فرق از بغل

فرق از بغل

همان‌طور که متوجه شدید، یک جابه‌جایی ساده در موها، می‌تواند تغییر زیادی در ظاهر و استایل شما ایجاد کند. مدل مو با فرق از بغل، به طرز سریعی، حجم و بافت زیادی به موهای شما می‌دهد. همچنین جالب است بدانید که این مدل مو، باعث برجسته‌تر شدن چشم‌ها، لاغرتر دیده شدن صورت و تاکید بر روی استخوان گونه می‌شود.

۱۷. مدل دم اسبی پایین

دم اسبی شل

در روند ترند مدل موی طبیعی، مدل دم اسبی شل و پایین نیز در لیست انتخاب‌های شما قرار خواهد گرفت. این مدل مو بسیار ساده و راحت بوده و برای انجام آن نیاز به زمان یا تلاش زیادی ندارید. این مدل مو، آسیب بسیار کمی نیز به موهای شما وارد می‌کند. برای زیباتر کردن موهایتان با این مدل، می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف مانند هدبند و گیره‌ی سر نیز استفاده کنید.

حرف آخر

شاید خیلی به آن توجه نکرده باشید؛ اما موها نقش بسیار زیادی در ظاهر شما دارند. حالت و مدل موهای شما می‌توانند باعث شوند که یک قسمت چهره‌ی شما برجسته‌تر شود یا باعث پوشاندن نقص‌های صورتتان شود. برای مثال، اگر پیشانی بلندی دارید، موهای چتری به شما کمک می‌کنند تا در بین اجزای صورتتان تناسب ایجاد کنید؛ بنابراین با انتخاب یک مدل و رنگ موی درست، می‌توانید ظاهر جذاب‌تر و جدیدتری داشته باشید.

منابع: Glowsly, Harpersbazzar, Cosmopolitan

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 23 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.