شیک کده پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا - شیک کده







پیترو بوسلی؛ جذاب ترین معلم ریاضی دنیا: من مدلسازي جریان بخار مرطوب را انجام مي دهم. معنای عبارت “مدل ریاضی” در هیچ موردی دوپهلوتر و جالب تر از “پیترو بوسلی” نیست؛ مدل ایتالیایی و استاد مهندسی که تخصص دانشگاهی او مدلسازی ریاضی است.
اوایل امسال پس از اینکه یکی از دانشجویان بوسلی ۲۷ ساله در دانشگاه لندن از او در شبکه اجتماعی اش پستی گذاشت و او را یک مدل موفق معرفي كرد، روزنامه ها و مجلات سراسر جهان لقب جذاب ترین معلم ریاضی دنیا را به او دادند.

 

جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

پس از آن پیترو بوسلی – ph.D مهندسی مکانیک و استاد این درس در دانشگاه- بسیار محبوب شد. او در حین رهبری گروهی از طراحان رياضيات،ژست مدلینگ خود را نيز حفظ می کند. پيترو بوسلي بیش از دو و نیم میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

و اکنون او تصمیم گرفته است تا بالاخره كمي در مورد خودش صحبت كند.

چه چیزی باعث علاقه ی شما به علم ریاضی شد؟

 

جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

این حقیقت که من علاقه ای درونی به ریاضیات داشتم هنگامی آشکار شد که ۱۵ ساله بودم. من از دوران مدرسه واقعا از آن لذت میبردم و حل مسائل رياضي در خانه برایم سرگرم کننده بود. یکی از اتفاقات کاملا شفاف و قابل تشخیص در خاطرم که می توانم به عنوان “جرقه”ی علاقه ام به علم بیان کنم؛ کتابی به نام انقلاب فیزیک بود که در ۱۶ سالگی خواندم و نویسنده آن آلبرت انیشتین و لئوپولد اینفلد بودند. من به یاد می آورم که آخرین صفحه را خواندم و درحالیکه کتاب در دستم بود سر جای خود نشستم. آنگاه بود که احساسی مانند یک تجلی خاص مرا فرا گرفت و فهمیدم که آینده ام در راه علم خواهد بود.

 

   [icon name=”quote-right” class=”” unprefixed_class=””]  من همیشه ریاضی را به خاطر خلوصش و فیزیک را بدلیل زیباییش دوست داشتم.

 

جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

پیترو بوسلی عزیز؛ مبحث مورد علاقه شما در ریاضیات چیست و چرا؟

معادلات ناویر استوکس؛ زیرا با حفظ ماده و انرژی معادلات حاکم بر مکانیک سیالات هستند. آن ها نهایت توانایی مدل سازی یک سیستم طبیعی با استفاده از ریاضیات را نشان می دهند و تا به حال راه حل تحلیلی بسته ی شناخته شده نداشته اند.

 

چه زمانی و به چه دلیل از ریاضیات، مهندسی را انتخاب کردی؟

 

جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

من همیشه ریاضی را به خاطر خلوصش و فیزیک را بدلیل زیباییش دوست داشتم و در همان ابتدا فهمیدم که در این مسیر نوآوری ها به سمت متافیزیک پیش می روند و اين موضوعی خواهد شد که در آینده در کتاب های فلسفه راجع به آن بحث خواهند کرد و همه مجاب خواهند شد.من در رابطه با این مسئله بسیار خلاق و مصر هستم.

 

به نظرم مهندسی انتخابی عالی برای من است چرا که به من این امکان را می دهد تا از ریاضی و فیزیکی که عاشق آن ها هستم استفاده کنم تا چیزهایی پدید آورم که در زندگی واقعی کاربردی باشند.

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

من عاشق مهندسی هستم. هر چیز ساخته ی دست بشر که در اطراف ماست نیاز به تفکر و دانش زیادی دارد و مطالعه ی مهندسی من را به این واداشت که اطرافم را با نگاه دقیق تری مشاهده کنم. همچنین بر روش من در حل مشکلات روزانه و یافتن راه حل تاثیر گذاشته است.

 

 

موضوع ph.D شما چه بود؟

من در محاسبات دینامیک سیالات و بیشتر از آن در طراحی توربو ماشین ها تخصص دارم. تحقیق ph.D من شامل مدلسازی جریان هوای مرطوب در توربین های بزرگ و اختراع الگوریتم های جدید برای تغییر اتوماتیک تیغه های توربین در طی شبیه سازی جریان مایع بود.

شما چگونه دانشجویان را به ریاضی و علم علاقمند می کنید؟

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

اكثر دانشجويان امروزه به علم علاقه دارند و با توجه به اين كه من رشته هاي مهندسي را تدريس مي كنم به نظر اين علاقه در آن ها به وجود مي آيد. البته با اين حال “مدل بودن” هم تاثير زيادي در اين مسئله داشته است.

هنگامي كه بچه بوديد به كدام كتاب علمي/رياضي علاقه داشتيد؟

كتاب علمي مورد علاقه ي من در زمان كودكي عموما در مورد ديرينه شناسي بود. وقتي كوچك بودم اشتياق شديدي به فسيل ها و دايناسورها داشتم و كتاب هاي زيادي در مورد آن ها خواندم. به طور كل تاريخ طبيعي موضوعي بود كه در كودكي به آن علاقمند بودم.

با اين حال ادبيات كلاسيك نيز زياد مطالعه مي كردم. درواقع از زماني كه خواندن ياد گرفتم روزانه ساعات زيادي را به مطالعه اختصاص دادم.

قهرمان علمي يا رياضي شما كيست؟

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

افراد زيادي هستند! مثلا لئوناردو، نيوتن، اولر، گاوس و …

از حل مسائل رياضي لذت مي بريد؟

بله قطعا. من اين لذت را هنگامي كه ۱۶ سال داشتم كشف كردم و مطمئنم هر كسي مثل من عاشق رياضي باشد فقط دوست دارد با يك كاغذ و قلم روي صندلي بنشيند و روي مسائل مختلف كار كند تا زماني كه حل شوند.

به نظر خودتان انساني غيراجتماعي و منزوي هستيد؟

خب… به نظر بايد در اين مورد كمي توضيح دهم! اين حقيقت كه من معمولا مدت زمان زيادي را بدون توجه به محيط اطرافم به يادگيري تكنيك هاي حل يك مسئله اختصاص مي دهم (و با در نظر گرفتن اينكه احتمالا پروسه ي يادگيري بيش از حل مسئله زمان ميبرد) احتمالا در وهله ي اول ناخوشايند و دفع كننده باشد! اما در طولاني مدت اين مسئله براي همه عادي خواهد شد و نگراني در اين باره وجود ندارد!

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

و البته اين درست است كه تا زماني كه به اطلاعاتم اطمينان نداشته باشم دوست ندارم راجع به آن ها صحبت كنم.

در اين مسيري كه پيموده ايد،آيا تا به حال از شخص رابطي استفاده كرده ايد؟! به قول خودماني پارتي داشتيد؟

نه هيچگاه از كسي در اين زمينه استفاده نكردم.البته قضاوت نمي كنم كه اينكار خوب يا بد است.

 

  [icon name=”quote-right” class=”” unprefixed_class=””]  رياضي چيزي فراتر از ضرب و جمع است.

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

ضرب ۴۳ × ۶۷ را مي توانيد ذهني انجام دهيد؟

بله اما نه به سرعتي كه معمولا مردم انتظار دارند. گاهي مردمي كه از رياضيات اطلاعات زيادي ندارند تصور مي كنند رياضيدان ها تمام محاسبات روزانه خود را ذهني انجام مي دهند! متاسفم كه نااميدتان كردم اما رياضي چيزي فراتر از ضرب و جمع است!

آيا تا به حال با همكاران مدلتان راجع به رياضي صحبت كرده ايد؟ اگر بله، لطفا بگوييد چطور پيش رفت و واكنش آن ها چه بود؟

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

يكبار هنگامي كه در پشت صحنه ي فشن شو بوديم، توجه يك مدل به كتاب PDE (معادلات دیفرانسیل مجزا) كه همراهم بود جلب شد. به نظر او موضوع كتاب رياضي نبود چرا كه به گفته ي خودش صفحات آن پر از حروف و نه اعداد بودند.ب هرحال به نظرم او شوخي كرد و براي من نيز جالب بود!

مي توانيد مكعب روبيك را حل كنيد؟

هيچگاه امتحان نكردم. البته زماني چيزي شبيه آن را داشتم كه توسط يك معمار طراحي شده بود.

 

پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا
پیترو بوسلی جذاب ترین معلم ریاضی دنیا

 

عدد مورد علاقه تان چيست و دليلش را هم به ما بگوييد.

هشت. دليل خاصي ندارم فقط از آن خوشم مي آيد! بعضي چيزها غيرمنطقي هستند. (البته اگر عدد پي را در نظر نگيريم)

براي حفظ ارتباط با اين وبلاگ، من در توئيتر، فيسبوك و گوگل+ هستم.اگر معرفي مقدماتي راجع به مدل سازي معادلات سيستم هاي طبيعي خواستيد،مي توانيد با سرچ Pietro به آن دست يابيد كه البته من اين بحث را در آخرين كتابم (Alex Through the Looking Glass) آورده ام.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 762 views بار دسته بندی : استایل آقایان تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها