شیک کده رازهای زیبایی و رژیم غذایی شارلیز ترون، ستاره‌ی زیبای هالیوودی - شیک کده

وقتی صحبت از روتین‌های پوستی و روش‌های مراقبت از پوست به میان می‌آید، یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که در مورد رژیم‌های غذایی و روتین‌های پوستی سلبریتی‌هایی مطالعه کنیم که با وجود ورود به میان‌سالی همچنان جوان و شاداب باقی مانده‌اند. شارلیز ترون یکی از این سلبریتی‌های محبوب و زیباست که با ورود به ۴۶ سالگی همچنان جوان و جذاب باقی مانده و همچنان به عنوان یکی از زیباترین و خوش‌استایل‌ترین بازیگران هالیوود شناخته می‌شود.
در این مطلب به روتین‌های پوستی و رژیم‌های غذایی شارلیز ترون پرداخته‌ایم تا رمز و رازهای جوانی و جذابیت این هنرمند زیبای هالیوود را مرور کنیم؛ با ما در مجله‌ی شیک کده همراه باشید.

رژیم غذایی و تناسب‌اندام شارلیز ترون

شارلیز ترون

ترون که در دوران فعالیتش در سینما همواره اندامی بسیار متناسب و زیبا داشته است از علاقه‌مندان به ورزش پیلاتس است و سال‌هاست که این ورزش را به صورت روتین و مداوم انجام می‌دهد. او در یکی از مصاحبه‌هایش به تاثیر فراوان این ورزش در زندگی‌اش پرداخته و گفته است که ورزش پیلاتس اندام مرا به طور کلی تغییر داده است. همچنین در مورد رژیم غذایی‌اش چنین می‌گوید:

«من همیشه در حال محاسبه‌ی میزان فعالیتم هستم، روزهایی که کم فعالیت می‌کنم نمیتوانم غذای زیادی بخورم، هر چند این روزها ممکن است روز تقلب (cheat day) محسوب شود و به نظر برسد که حالا برای یکی دو روز غذا خوردن آزادانه اشکالی ندارد اما من با خودم در این مورد کاملا صادق هستم.»

رژیم غذایی خام‌گیاه‌خواری از جمله رژیم‌های غذایی است که شارلیز ترون به آن علاقه‌ی زیادی دارد، البته ترون به طور کامل خام‌گیاه‌خوار نیست اما به طور کلی به غذاهای گیاهی به خصوص غذاهای خام گیاهی مانند انواع سالادها علاقه‌ی زیادی دارد. او درباره‌ی رژیم غذایی و علاقه‌اش به میوه‌ها و سبزیجات این‌چنین می‌گوید:

«من معتقدم خوردن هندوانه معجزه می‌کند. این میوه‌ی آبدار و خوشمزه با منبع فراوان ویتامین A و C یک روشن‌کننده‌ی به تمام معناست یا انار که بهتر از هر سرم جوان‌کننده و لیفتینگ، پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارد و به کمک رادیکال‌های آزاد ظهور خط وخطوط چهره را تا سال‌ها به تعویق می‌اندازد. دیگری قهوه است که از افتادن صورت و کدر شدن آن در اثر استرس‌های زندگی جلوگیری می‌کند و بهتر از هر زرهی از پوست‌تان در برابر ذرات خارجی و اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. از طرفی اگر می‌خواهید پوست‌تان ظاهر یکدست و سفتی به خود بگیرید تاثیر خوردن تخم‌مرغ، گردو، کلم پیچ و البته آووکادو را فراموش نکنید. تقریبا تمام سبزیجات و میوه‌ها همین خاصیت را دارند. پس با کمی تغییر در رژیم غذایی می‌توان همیشه، سالم، زیبا و جوان بود.»

ستارگانی مانند بیانسه، مایلی سایرس، ناتالی پورتمن و ژیزل بوندشن نیز از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‌کنند و شارلیز ترون هم در همین دسته قرار دارد.
ترون در مصاحبه‌ای با مجله‌ی «رد» Red در سال ۲۰۱۷ در خصوص رژیم غذایی بدون الکل چنین می‌گوید:

«من هر روز آب‌میوه و کلم‌پیچ و سالاد سبز می‌خورم. وقتی سالم غذا می‌خورم، به اندازه‌ی کافی می‌خوابم و الکل نمی‌نوشم، آن وقت است که در بهترین حالت خودم هستم. در این زمان کاملا خوشحالم و این شادی و نشاط کاملا در من مشهود و مشخص است.
وقتی برای ورزش می‌روم، بچه‌هایم می‌پرسند «کجا می‌روی؟» و من به آن‌ها می‌گویم «می‌روم جایی تا مطمئن شوم قلبم برای مدت بسیار بسیار طولانی کار می‌کند.»

روتین‌های پوستی شارلیز ترون

شارلیز ترون

ترون در گفتگو با مجله بازار BAZAAR در خصوص اهمیت روتین‌های پوستی مداوم و فشرده به ویژه برای مقابله با استرس های مادران صحبت می‌کند.

«حالا که فرزندانم هر شب در ساعت مشخصی به خواب می‌روند، من به مراقبت از صورتم اهمیت می‌دهم. این کاری نیست که در دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ سالگی انجام داده باشم. ما در خانه‌ی من خیلی زود از خواب بیدار می‌شویم، ۵:۴۵ صبح. من یک مادر مجرد هستم که سعی می‌کنم دو بچه را آماده کنم، بسته‌های ناهار را آماده کنم و اتوبوس بچه‌ها را از دست ندهم. وقتی از خواب بیدار می‌شوم فقط صورتم را آبکشی می کنم و کرم ضد آفتاب می‌زنم.»

شارولیز در مورد محصولات مراقبت از پوستی که به طور روتین استفاده می‌کند چنین می‌گوید:

«من از سرم، کرم دور چشم و یک مرطوب‌کننده‌ی واقعا خوب و باکیفیت استفاده می‌کنم.»

شارولیز ترون برای روزهای معمولی از کرم ضدآفتاب La Prairie Cellular Radiance Emulsion با spf 30 استفاده می‌کند و برای روزهایی که نور آفتاب شدید است کرم ضد آفتاب La Roche-Posay’s cult sunscreen را برای مراقبت پوست صورتش در برابر اشعه‌های مضر آفتاب به کار می‌برد. او از این دو محصول بسیار راضی است چرا که این دو کرم بدون این که پوستش را سفید‌تر کنند یا ردی به جای بگذارند کاملا از پوست صورت او در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و هیچ لکه و یا ردی از سوختگی بر روی پوستش ایجاد نشده است.

ترون که خودش یکی از سفیرهای زیبایی کمپانی دیور است هر سه هفته یکبار پوست صورتش را درکلینیک مراقبت از پوست پیشرفته‌ی «میلا مورسی لس آنجلس» فیشیال می‌کند تا منافذ باز صورتش سم‌زدایی شوند. او همچنین به استفاده از مواد و روش‌های طبیعی مراقبت از پوست هم بسیار اهمیت می‌دهد و به طور مرتب و دوره‌ای به مرکز اسپا و آب گرم «هات اسپرینگز» در لس انجلس سرمی‌زند و با استفاده از خواص درمانی آبگرم صد درصد طبیعی چشمه‌های اسپرینگز بدن و پوستش را تقویت می‌کند.

شارلیز علاقه‌ای به عمل‌های جراحی زیبایی ندارد و در مصاحبه‌ای در خصوص عمل‌های جراحی زیبایی چنین گفته است: «حتی نمی‌توانم تصور کنم که زیر چاقوی جراحی بروم ولی خب با این حال هنوز در ۴۰ سالگی هستم؛ شاید وقتی بالای ۶۰ سال داشته باشم، قضیه فرق کند.»

ترفند‌های شارلیز ترون برای زیبایی بیشتر

شارلیز ترون

شارلیز ترون علاوه بر این که یک پایه‌ی عالی برای مراقبت و تقویت پوست صورتش دارد و با استفاده از روتین‌های پوستی مداوم و کارآمد از پوست صورتش در برابر پیری جلوگیری می‌کند، برای آرایش هم از چند محصول کاربردی استفاده می‌کند و از چند ترفند آرایشی ساده برای آرایش صورتش پیروی می‌کند.

پوست شاداب و درخشان شارلیز، همیشه مورد ستایش دیگران بوده و خود او هم از دستورالعمل ساده‌ای استفاده می‌کند. او به جای پنکک یا کرم پودر، از پودرهای براق کننده‌ی پوست استفاده می‌کند.

این هنرپیشه‌ی زیبا و خوش‌استایل هالیوودی از فرمژه و محصولات شو اومورا کالت Shu Uemura’s cult برای لیفت مژه فوری و بدون اکستنشن استفاده می‌کند و ریمل Dior’s Diorshow را هم برای داشتن مژه‌های بلند و پر‌حجم به کار می‌گیرد.

او درباره‌ی استفاده از فرمژه چنین می‌گوید:

«تا ۱۵ سال پیش حتی درباره‌ی فرمژه نمی‌دانستم اما حالا هیچ وقت بدون استفاده از فرمژه خانه را ترک نمی‌کنم. فر کردن مژه‌ها انقدر روی شادابی صورت تاثیر دارد که انگار صورتت را لیفت کرده‌ای!»

موهای پلاتینی ترون هم همواره حسادت‌برانگیز بوده است؛ او موهایی پر و زیبا دارد که حتی با وجود سال‌ها رنگ کردن و فعالیت سخت بازیگری هنوز هم پرطراوت است. ترون راز موهای پرپشت و زیبایش را در استفاده از روغن کرچک می‌داند:

«چند سال پیش یک نفر برای من از خواص روغن کرچک گفت، من هفته‌ای یک یا دو بار روغن کرچک را روی موها و ابروهایم و می‌گذارم و موهایم بسیار پرپشت‌تر شده است.»

ترون هیچ وقت از محصولات حرارتی و حالت دهنده‌ی مو استفاده نمی‌کند و حتی با موهای خیس و نم‌دار نیز از خانه خارج می شود.

شارلیز ترون معتقد است که زنان باید در مورد روتین‌های زیبایی خود روشنگرانه‌تر عمل کنند و دقیقاً آنچه را که برای آن‌ها مفید است فاش کنند. او در این زمینه می‌گوید: «زنان باید نکات مربوط به زیبایی و سلامت پوست را بیشتر با یکدیگر به اشتراک بگذارند، در این صورت همگی ما همه ما زیباتر خواهیم بود!»

سخن آخر

در این مطلب به رمز و راز‌های زیبایی و طراوت شارلیز ترون پرداختیم. آنچه که از سبک زندگی این هنرپیشه جذاب و خوش‌استایل هالیوودی مشهود است، ورزش، رژیم غذایی مناسب و روتین‌های پوستی مداوم با محصولات باکیفیت هستند که باعث شده‌اند ترون در سن ۴۶ سالگی اندامی بسیار متناسب و چهره‌ای بسیار زیبا و باطراوت داشته باشد.

امروزه بسیاری ازافراد فکر می‌کنند برای حفظ جوانی و جذابیت باید از گران‌ترین لوازم آرایشی استفاده کنند و بر روی صورت و بدنشان عمل های زیبایی انجام دهند. این در حالیست که بعضی از چهره‌های مشهور و جذاب جهان با درآمد‌های میلیاردی سراغ این روش نمی‌روند و زیبایی و سلامت‌شان را مدیون تغذیه و ورزش می‌دانند. شاید خیلی از بازیگران معروف پول زیادی بابت کیف و لباس‌های مارک‌دار یا جواهرات و عطرهای لوکس بدهند اما بهترین راه‌حل برای حفظ زیبایی صورت و اندام‌شان را سبک زندگی سالم و رسیدگی و مراقبت از پوست و بدنشان می‌دانند.

برای این که با گذران سن زیبایی و طراوتتان را حفظ کنید حتما لازم نیست بر روی صورت و بدنتان عمل‌های زیبایی انجام دهید، بلکه با انتخاب یک سبک زندگی مناسب، رسیدگی مداوم به پوست، مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات، ورزش منظم و مداوم می‌توانید با ورود به سال‌های میان‌سالی همچنان جذابیت اندام و چهره‌تان را حفظ کنید.

منبع: marie claire

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 23 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.