شیک کده راهکارهای روزه‌داری در دوران کرونا  - شیک کده

سرپی: امروز، اولین روز از ماه مبارک رمضان است. هم‌زمانی شروع ماه رمضان و پیک چهارم کرونا، شرایط را برای روزه‌داران عزیز سخت‌تر از گذشته کرده است. می‌دانید که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، باید سیستم ایمنی بدن تقویت شود، اما ممکن است براثر بی‌آبی و نرسیدن برخی مواد مقوی به بدن، سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شود. حالا که در این شرایط بحرانی قرار گرفته‌ایم، رعایت برخی از نکات می‌تواند به شما کمک کند که روزه گرفتن در این وضعیت کرونایی آسیبی به بدن و سیستم ایمنی بدنتان وارد نکند. با ما همراه باشید تا برخی از این نکات را بررسی کنیم.

روزه‌داری در کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت اصول صحیح تغذیه در این ماه مبارک می‌تواند تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها بخصوص بیماری کووید ۱۹ داشته باشد. روزه‌داری در کنار اجرای برنامه غذایی صحیح در این دوران در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و اغلب بیماری‌های که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آن‌ها دخالت دارند بسیار مفید و کمک کننده است. روزه‌داران در این ایام باید از تمام گروه‌های غذایی، یعنی نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم مرغ، لبنیات و حبوبات و مغز‌ها استفاده کنند.

نکاتی که باید رعایت کنید

خواب کافی

برخی افرادی که روزه می‌گیرند تا سحر بیدار می‌مانند و بعد از آن تا غروب استراحت می‌کنند، اما بهترین کار این است که بعد از خوردن سحری تا حد امکان نخوابید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.